Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler zainteresowany polskimi przetargami na tramwaje. Jest jednak „ale”

infotram
21.11.2024 11:45
0 Komentarzy

Jesteśmy zainteresowani postępowaniami przetargowymi na tramwaje w Polsce, ale nie złożyliśmy oferty Tramwajom Śląskim, między innymi i z tego powodu, że nie jesteśmy w stanie w tak krótkim czasie dostarczyć tych pojazdów – powiedział w rozmowie z InfoTram.pl Arkadiusz Świerkot, członek zarządu Stadler Polska.

Przypomniał jednocześnie, że polscy zamawiający chcą finansować zakup tramwajów z KPO.

Spis treści:

  1. Jakie są główne wyzwania dla Stadler Polska w realizacji zamówień na tramwaje w kontekście ograniczeń czasowych wynikających z Krajowego Planu Odbudowy (KPO)?
  2. Jakie doświadczenia Stadler Polska zdobył przy realizacji projektów dla Kolei Mazowieckich i MPK Kraków, które mogą wpłynąć na przyszłe postępowania przetargowe?
  3. W jaki sposób Stadler Polska planuje dalej rozwijać swoją obecność na polskim rynku, biorąc pod uwagę ograniczenia czasowe i specyficzne wymagania zamawiających?
Tramwaje w Krakowie
Tramwaje Stadlera w Krakowie

Granicę wyznacza KPO

KPO ma tę granicę. To lato 2026 czyli niecałe dwa lata. Nie podejmiemy ryzyka, żeby zobowiązać się dostarczyć tabor w tak krótkim terminie. Tym bardziej, że w przypadku Tramwajów Śląskich dzisiaj gotowego i przetestowanego pojazdu nie mamy. Mamy natomiast tramwaj krakowski, który możemy dostarczać szybciej, ale też nie w takim terminie jak połowa 2026 roku. Jeżeli zamawiający stawiają taki warunek czasowy, nie bierzemy udziału w postępowaniu – wyjaśniał Arkadiusz Świerkot.

Arkadiusz Świerkot przypomniał również, że Stadler jest stale obecny na polskim rynku. W ostatnich latach na hali w Siedlcach było albo zielono, albo niebiesko. Zielono, bo produkowana była duża seria pojazdów dla Kolei Mazowieckich.

Jesteśmy dumni z tych pociągów. Koleje Mazowieckie są bardzo z nich zadowolone – powiedział Arkadiusz Świerkot.

Drugi projekt, ten niebieski, to była duża seria tramwajów dla MPK Kraków. Zbliżona do tego, co Stadler wcześniej produkował także dla Krakowa.

Komentarze