Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler wyprodukuje 24 pociągi dla Metra w Lizbonie

infotram
31.10.2024 08:45
0 Komentarzy

Firma Stadler podpisała kontrakt z Metropolitano de Lisboa na dostawę 24 nowych pojazdów dla metra w Lizbonie, z możliwością zamówienia dodatkowych 12 pojazdów.

Wartość kontraktu wynosi 134 miliony euro. W uroczystości podpisania umowy wzięli udział minister środowiska i energii Portugalii, Maria da Graça Carvalho, oraz sekretarz stanu ds. mobilności, Cristina Pinto Dias.

Spis treści:

  1. Jaką linię metra w Lizbonie będą obsługiwać nowe pociągi wyprodukowane przez Stadler?
  2. Jakie udogodnienia i systemy bezpieczeństwa znajdą się w nowych pociągach dla pasażerów?
  3. Ile pociągów zamówiono w ramach pierwszego kontraktu podpisanego między Stadler a Metropolitano de Lisboa w 2021 roku?

Komfort, przestronność i dostępność dla wszystkich pasażerów

Nowe pojazdy, składające się z trzech wagonów, będą obsługiwać linię okrężną (Circular Line). Jest to druga umowa, jaką Stadler podpisał z operatorem metra w Lizbonie. Pierwszy kontrakt na produkcję i dostawę 14 pojazdów został podpisany w 2021 roku, a pierwsze pociągi są już testowane na linii metra w Lizbonie.

Nowe pociągi o długości 49,6 m zaprojektowano z myślą o komforcie i przestronności. Posiadają duże okna, jasne i przestronne wnętrza oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej z dużymi monitorami i systemem monitoringu wideo. Dzięki dziewięciu podwójnym drzwiom po każdej stronie pojazdu i większej przestrzeni w przedsionkach, pociągi będą umożliwiały sprawny przepływ pasażerów, a pełna dostępność i brak barier zapewnią komfortową podróż dla osób o ograniczonej mobilności.

Iñigo Parra, wiceprezes wykonawczy Stadler Division Spain, wyraził dumę z ponownego zaufania, jakim Metropolitano de Lisboa obdarzyło firmę.

„Nowe metro jest bardziej komfortowe, przestronne, ciche i lżejsze. Cieszymy się, że nasza technologia i doświadczenie mogą przyczynić się do realizacji tak ważnego projektu mobilności,” powiedział Parra.

Nowoczesność i wygoda dla mieszkańców Lizbony

Maria Helena Campos, pełniąca obowiązki prezes Metropolitano de Lisboa, podkreśliła, że inwestycja w nowe pociągi stanowi duży krok naprzód w modernizacji metra w Lizbonie. Dzięki nim metro zyska na jakości i pojemności, co przełoży się na lepsze doświadczenia podróżnych i usprawni mobilność w całym obszarze metropolitalnym Lizbony.

Zakup nowych pociągów jest częścią szerszego planu modernizacji infrastruktury transportu publicznego w Portugalii, który ma na celu zapewnienie zrównoważonej i komfortowej mobilności dla rosnącej liczby pasażerów w regionie.

Komentarze