Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler prezentuje pierwsze tramwaje TINA dla Hagi

infotram
18.09.2025 17:30
0 Komentarzy

Stadler wraz z miejskim operatorem transportu publicznego HTM oficjalnie zaprezentowali w Hadze pierwszy tramwaj TINA – nową generację pojazdów, które wkrótce wyjadą na ulice miasta.

To szczególny moment dla producenta, ponieważ zamówienie na 62 tramwaje jest pierwszym kontraktem Stadlera na rynku niderlandzkim.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie innowacyjne rozwiązania techniczne zastosowano w nowych tramwajach TINA dla Hagi?
  2. W jaki sposób pojazdy TINA przyczynią się do rozwoju zrównoważonego transportu w regionie Haaglanden?
  3. Kiedy nowe tramwaje Stadlera rozpoczną regularną eksploatację i zastąpią dotychczasowe pojazdy w Hadze?
Tramwaj Stadler Tina dla Hagi
Tramwaj Stadler Tina dla Hagi/foto: Stadler

Innowacyjny projekt dla komfortu pasażerów

Nowe tramwaje TINA (Totally Integrated Low Floor) wyróżniają się całkowicie niskopodłogową konstrukcją, w której wszystkie elementy napędu, hamulców i podwozia zostały umieszczone pod podłogą. Dzięki temu wnętrze jest w pełni bezprogowe, a jednocześnie zapewnia więcej miejsca dla pasażerów. Dodatkową przestrzeń przeznaczono na wygodne siedzenia oraz duże panoramiczne okna, które wpuszczają do wnętrza więcej światła i nadają mu przestronny charakter.

Każdy tramwaj ma 36,5 metra długości i może przewieźć 237 pasażerów. Pojazdy są wyposażone w klimatyzację, wydzielone strefy wielofunkcyjne dla wózków dziecięcych i osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz nowoczesny system napędowy, który zapewnia cichą i komfortową jazdę.

– „Tramwaj TINA jest bezbarierowy, przestronny i wygodny. Stworzyliśmy go z myślą o różnorodnych potrzebach pasażerów Hagi. Nie możemy się doczekać, aż latem przyszłego roku wyjedzie na trasy. Dziękuję HTM za doskonałą współpracę i zaufanie” – powiedział Peter Spuhler, przewodniczący Rady Dyrektorów Stadlera.

Wkład w zrównoważoną mobilność

Nowe tramwaje są nie tylko innowacyjne, ale też wspierają rozwój zrównoważonego transportu w regionie.

– „Cieszymy się z przybycia tramwajów TINA. Dzięki nim możemy zaoferować naszym pasażerom w pełni dostępny i przyjazny dla środowiska transport publiczny. W ten sposób przyczyniamy się do rozwoju mobilności przyszłości w regionie Haaglanden” – podkreślił Jaap Bierman, prezes HTM.

Pojazdy zostały zaprojektowane w Szwajcarii, a produkcja odbywa się w zakładach Stadlera w Siedlcach w Polsce. Projekt korzysta także z doświadczeń producenta zdobytych przy wcześniejszych wdrożeniach tramwajów TINA, m.in. w Bazylei, Darmstadt i Halle.

Tramwaj Stadler Tina dla Hagi
Tramwaj Stadler Tina dla Hagi/foto: Stadler

Odpowiedź na rosnące potrzeby aglomeracji

Region Hagi dynamicznie się rozwija – rośnie liczba mieszkańców, miejsc pracy i inwestycji mieszkaniowych. Władze metropolii Rotterdam–Haga realizują szeroki program modernizacji i rozbudowy transportu publicznego, którego istotnym elementem są nowe tramwaje Stadlera.

Po około rocznym okresie testów i odbiorów technicznych, od 2026 roku TINA trafi do regularnej eksploatacji i zacznie stopniowo zastępować obecne pojazdy.

Komentarze