Stadler po raz pierwszy dostarczy tramwaje do Holandii

Holenderskie przedsiębiorstwo transportu publicznego HTM w Hadze i Stadler podpisali umowę na dostawę 56 tramwajów TINA.
Kontrakt zawiera również opcję na dodatkowe pojazdy.
Debiut w Holandii
Po raz pierwszy Stadler otrzymał zamówienie na tramwaj z Holandii. Nowe wagony z rodziny TINA będą przeznaczone do użytku w sieci transportu publicznego w Hadze od 2026 roku.
Po decyzji o rozstrzygnięciu przetargu w październiku 2022 roku, HTM i Stadler podpisali umowę na dostawę 56 nowych tramwajów TINA z opcją na kolejne pojazdy. Tym samym Stadler po raz kolejny zwyciężył w międzynarodowym przetargu publicznym i otrzymał już piąte zamówienie na tramwaje najnowszej generacji. Innowacyjna koncepcja pojazdu zostanie po raz pierwszy zastosowana poza regionem niemieckojęzycznym. Uruchomienie pierwszych tramwajów TINA dla Hagi planowane jest na 2026 rok.
Skrót TINA oznacza w języku niemieckim „Total Integrated Low-Floor Drive” i oznacza skupienie się producenta pojazdu na komforcie pasażerów. Obrotowy wózek zapewnia płynną jazdę. Jednocześnie cały pojazd jest całkowicie dostępny i ma niską podłogę. Przestronne, wielofunkcyjne strefy oferują dużo miejsca dla pasażerów na wózkach inwalidzkich.
„Jesteśmy dumni, że możemy po raz pierwszy dostarczyć tramwaje do Holandii po zamówieniu od HTM. Już po raz piąty udało nam się sprzedać nasz innowacyjny i wyjątkowo przyjazny pasażerom tramwaj najnowszej generacji w krótkim czasie od jego wprowadzenia na rynek. Nasze tramwaje TINA pozwolą pasażerom w rządowym mieście nad Morzem Północnym doświadczyć nowego wymiaru komfortu i zrównoważonego transportu” – mówi dr Ansgar Brockmeyer, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu oraz zastępca dyrektora generalnego grupy Stadler.
„HTM jest bardzo zadowolony z zakupu nowych, szerszych i nowoczesnych tramwajów Stadlera. Dzięki tym tramwajom HTM zaoferuje pasażerom dostępny i wygodny transport publiczny oraz jest dobrze przygotowany na przyszłość nowoczesnej mobilności” – dodaje Jaap Bierman, dyrektor generalny HTM.
Stadler optymalnie wykorzystuje wymiary wnętrza dzięki przemyślanemu rozmieszczeniu i konstrukcji siedzeń i poręczy. Tworzy to wrażenie otwartej przestrzeni wewnątrz pojazdu dzięki dużej szerokości przejść. Wysokie wnętrze i duże panoramiczne okna potęgują poczucie komfortu. Dzięki energooszczędnemu napędowi tramwaje TINA pomagają również jeszcze bardziej poprawić wpływ lokalnego transportu publicznego na środowisko.
Cyfrowy i intuicyjny Uni-Board w kabinie motorniczego ułatwia obsługę tramwaju, dzięki czemu prowadzący pojazd mogą w pełni skoncentrować się na ruchu drogowym. Oprócz komfortu pasażerowie i użytkownicy dróg w Hadze odniosą zatem korzyści z wysokiego standardu bezpieczeństwa. Trzyczłonowe pojazdy mają długość 36,5 metra i oferują miejsce dla 237 pasażerów. Ponieważ HTM może w razie potrzeby obsługiwać pojazdy z podwójną trakcją, przepustowość zostanie podwojona na ruchliwych liniach i w godzinach szczytu. Przy maksymalnej prędkości 70 km/h pojazd porusza się szybko, zapewniając atrakcyjną i konkurencyjną usługę lokalnego transportu publicznego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze