Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler otrzymał nowe zamówienie z Mediolanu; dostarczy tramwaje o różnych długościach

infotram
22.06.2023 10:45
0 Komentarzy

Stadler wygrał przetarg ATM na dostawę nowych tramwajów w Mediolanie.

Nowa umowa ramowa obejmuje do 25 tramwajów średniej pojemności, do 25 tramwajów dużej pojemności, oba typu TRAMLINK oraz przedłużoną gwarancję do 5 lat na każdy pojazd.

Umowa

Stadler i Azienda Transporti Milanesi S.p.A. (ATM) podpisały kolejną umowę ramową na dostawę do 50 tramwajów TRAMLINK dla miasta Mediolan. W pierwszym przetargu ATM zamówił 14 pojazdów o dużej pojemności, które zostaną sfinansowane z funduszu PNRR (National Recovery and Resilience Plan). Czternaście pojazdów zostanie dostarczonych przed 30 czerwca 2026 r.

Średniej pojemności TRAMLINK-i są podobne do tramwajów, które mają być dostarczone w ramach umowy ramowej podpisanej w 2020 roku i które Stadler obecnie produkuje. Składają się z trzech członów i mają około 25 m długości. ATM zamówiła już 60 z 80 pojazdów objętych tą ramową umową. Pierwsza jednostka przybyła do Mediolanu 1 grudnia 2022 roku i obecnie przeprowadzane są jej testy w miejskiej sieci tramwajowej.

Wersja TRAMLINK o dużej pojemności opiera się na wagonach krótszych, ale ma pięć członów i długość 35 m. Wagony są dwukierunkowe i mają atrakcyjne otwarte wnętrze wyposażone w dwie specjalne strefy dla osób na wózkach inwalidzkich. Bezbarierowa niska podłoga i cztery drzwi z każdej strony umożliwiają pasażerom łatwe i szybkie wsiadanie i wysiadanie, co skraca czas postoju. Ponadto innowacyjne wózki pozwalają tramwajom płynnie poruszać się po wąskich zakrętach. To znacznie ogranicza hałas, co jest z korzyścią dla pasażerów i mieszkańców.

Szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo pasażerów, motorniczych i pieszych. Ergonomicznie zaprojektowana kabina prowadzącego pojazd maksymalizuje widoczność. Dodatkowo TRAMLINK jest wyposażony w urządzenie antykolizyjne, które może interweniować, gdy wykryje potencjalną sytuację kolizji z pieszymi, samochodami lub innymi przeszkodami. Doskonała dynamika oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu poprawiają wrażenia z podróży.

„Jesteśmy bardzo dumni, że ATM po raz kolejny polega na tramwajach Stadlera w celu usprawnienia transportu publicznego w Mediolanie” — powiedział Iñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Valencia. „Nasze pojazdy wyznaczają standardy pod względem osiągów, niezawodności, bezpieczeństwa, powszechnej dostępności, komfortu i najnowocześniejszej technologii. Jesteśmy przekonani, że odniosą sukces również tutaj, w Mediolanie” – dodał.

Komentarze