Stadler dostarczy 63 nowoczesne tramwaje Tango Nordic dla Helsinek
Operator transportu publicznego Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy, obsługujący aglomerację helsińską, podpisał z firmą Stadler kontrakt na dostawę 63 nowoczesnych tramwajów Tango Nordic z opcją na zakup do 120 kolejnych pojazdów.
To pierwsze zamówienie tramwajowe Stadlera w Finlandii, które wzmacnia pozycję producenta zarówno w kraju, jak i w całym regionie nordyckim.
Rozkład jazdy:
- Jakie znaczenie ma kontrakt na dostawę tramwajów Tango Nordic dla rozwoju transportu publicznego w Helsinkach?
- Jakie innowacyjne i ekologiczne rozwiązania zostaną zastosowane w nowych tramwajach Stadlera?
- W jaki sposób projekt Tango Nordic wpisuje się w strategię Stadlera dotyczącą obecności na rynku nordyckim?
Komfort, nowoczesność i długoterminowe utrzymanie
Nowe tramwaje charakteryzują się nowoczesnym wzornictwem, zwiększoną pojemnością oraz wyższym komfortem podróży. Umowa obejmuje również ponad 30-letni kontrakt na utrzymanie taboru, w tym wsparcie techniczne, dostawy części zamiennych, utworzenie lokalnego magazynu oraz opracowanie efektywnego systemu logistycznego.
– Jesteśmy przekonani, że wybrany typ tramwaju jest najlepszym możliwym rozwiązaniem dla wymagających warunków Helsinek – podkreślił Eetu Kinnunen, przewodniczący rady nadzorczej City Transport Authority.
Zrównoważony transport przyszłości
– Region metropolitalny Helsinek ma długą tradycję tramwajową, która przez dekady definiowała mobilność miejską. Jesteśmy zaszczyceni, że Tango Nordic będzie kontynuować to dziedzictwo i pomoże kształtować przyszłość transportu publicznego w tym regionie – powiedział Ansgar Brockmeyer, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Stadlerze.
Tramwaje Tango Nordic bazują na sprawdzonej platformie Tango, dostosowanej do specyficznych potrzeb Helsinek. Łączą komfort i nowoczesność z efektywnością operacyjną oraz zrównoważonym rozwojem.
Konstrukcja pojazdów została zaprojektowana z myślą o energooszczędności – zastosowano lekkie materiały, nowoczesne systemy napędowe i technologie ograniczające zużycie energii. Długa żywotność oraz wykorzystanie trwałych komponentów mają minimalizować wpływ na środowisko przez cały cykl eksploatacji.
Pojazdy powstaną z wykorzystaniem stali bezemisyjnej i materiałów o wysokiej zawartości recyklingu, wspierając cele neutralności klimatycznej. Jednocześnie zwiększona pojemność umożliwi ograniczenie liczby potrzebnych tramwajów, co przełoży się na niższe koszty eksploatacji i mniejszą emisję.
Integracja z krajobrazem Helsinek
Nowe tramwaje zastąpią legendarne pojazdy Valmet z lat 70. i 80. XX wieku oraz będą obsługiwać nowe linie tramwajowe w regionie. Odegrają kluczową rolę w rozbudowie i modernizacji sieci tramwajowej aglomeracji.
Współpraca z Aivan, renomowanym nordyckim studiem projektowym, pozwoliła stworzyć pojazd idealnie dopasowany do architektury i wizualnego charakteru Helsinek.
Stadler – zaufany partner w krajach nordyckich
Zamówienie dla Helsinek to kolejny krok w rozwoju obecności Stadlera w krajach północnych. Producent dostarczył już ponad 350 pojazdów w całym regionie, w tym ponad 100 pociągów i lokomotyw do Finlandii.
W kraju firma współpracuje m.in. z VR Fleetcare Oy, zapewniając wsparcie techniczne, dostawy części zamiennych oraz obsługę gwarancyjną dla lokomotyw DR19 i pociągów Sm7 FLIRT. Stadler prowadzi również centra serwisowe w Helsinkach, Tampere, Oulu i Pieksämäki.
Na terenie całego regionu nordyckiego Stadler Service zatrudnia ponad 620 pracowników, prowadzi 12 lokalizacji serwisowych i utrzymuje 377 pojazdów. Tak rozbudowana infrastruktura pozwala firmie skutecznie odpowiadać na wyzwania klimatyczne i infrastrukturalne północnej Europy oraz gwarantować niezawodną obsługę długoterminową swoim klientom.
Nowe tramwaje Tango Nordic staną się wizytówką nowoczesnego, ekologicznego i komfortowego transportu publicznego w Helsinkach, kontynuując bogatą tradycję tramwajową miasta i wyznaczając kierunek dla przyszłości mobilności w Finlandii.
Komentarze