Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris liczy na kolejne zamówienia

infotram
24.09.2013 13:43
0 Komentarzy
Liczymy na kolejne zamówienia na tramwaje –powiedziała podczas dzisiejszej konferencji prasowej Solange Olszewska, Prezes Solarisa. Mówienie o szczegółach byłoby na tym etapie jednak niepoważne –dodała. Na trwających w Gdańsku targach kolejowych producent z Bolechowa prezentuje Tramino w wersji dla Jeny. Trzeba przyznać, że wagon robi wrażenie i może się podobać nawet bardziej niż tramwaje dla Poznania, choć to rzecz gustu, a o gustach się przecież nie dyskutuje. Solaris jest pierwszym producentem, niemającym fabryki w Niemczech, który dostarczył do tego kraju tramwaje –podkreśliła Solange Olszewska. Wagon dla Jeny jest też pierwszą konstrukcją Solarisa, która ma całkowicie niską podłogę –zaznaczyła Prezes firmy z Bolechowa. Zawsze dbamy o ludzi, którzy maja problemy z poruszaniem się –dodała. Pięć dostarczonych do Jeny wagonów Tramino jest malutką cząstką wszystkich pojazdów, jakie opuszczają bramy fabryk Solarisa w roku bieżącym. A ma być to rok rekordowy, Olszewska liczy na osiągnięcie wyniku najlepszego w historii firmy, na poziomie około 1300 sztuk. Dodajmy, że dotychczas najlepszy wynik Solaris uzyskał w roku 2011, kiedy to dostarczył 1205 pojazdów. A na tym nie koniec dobrych wiadomości. Producent rozbudowuje aktualnie fabrykę w Środzie Wielkopolskiej. Jej powierzchnia powiększy się z 4,5 tys. m2 do 7,1 tys m2. Prace mają zakończyć się w listopadzie 2013 roku. W zakładzie powstawać będą konstrukcje stalowe, także dla tramwajów.
Co więcej Solaris kształci około 20 uczniów w dwóch klasach patronackich w kierunku zawodu spawacza. Klasy są prowadzone w Bolechowie i Środzie Wielkopolskiej. Na najlepszych uczniów czeka praca w Solarisie.
Tramino Jena na targach w Gdańsku
Pojazdy elektryczne to nie tylko tramwaje. Solaris pokazał w ubiegłym tygodniu autobus elektryczny z pantografem. Chcemy stosować rozwiązania systemowe –podkreśla Solange Olszewska. Ładowanie ostatniej nowości z Bolechowa –autobusu z pantografem odbywa się przy pomocy płyty, pod którą pojazd podjeżdża. Dzięki takiemu rozwiązaniu jest gotowy do ruchu przez 24 godziny na dobę. Dodajmy, że napędzają go silniki elektryczne 2x120kW. Obecnie Solaris realizuje zamówienia na elektrobusy dla Klagenfurtu, Brunszwiku i Dusseldorfu. Elektryczne Urbino było też testowane w Zakopanem. Jeżeli zagości na dłużej pod Tatrami to z myślą o przewozie osób niepełnosprawnych. Wracając do tramwajów Solaris rozpoczyna realizację kolejnego zamówienia –dla Brunszwiku. Obecnie trwają już prace przy spawaniu elementów. Tramino dla Brunszwiku, a także dla Olsztyna bazować ma wagonach dla Jeny. Co do tego ostatniego zamówienia to dostawa wagonów prawdopodobnie opóźni się. Dostarczymy wagony wtedy, kiedy klient będzie tego wymagał. Jesteśmy gotowi –mówi Solange Olszewska. Tramino olsztyńskie będą też nieco cichsze. Producent zapewnia, że wymagania SIWZ zostaną dotrzymane, wagony zaś zostaną dodatkowo wyciszone. Jak wspomnieliśmy na wstępie producent liczy na kolejne zamówienia. Szczegółów na razie brak, nieoficjalnie mówi się o rosnących szansach w Toruniu, a także kontraktach w Niemczech.       

Komentarze