Silniki tramwajów warszawskich wymagają napraw
Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na wykonanie naprawy głównej silników trakcyjnych typu SBM 34/75-4 oraz STDa 225-4 eksploatowanych w tramwajach typu 116Na i 116Na/1.
Zamówienie zostało podzielone na dwie części.
O zamówieniu
Zamówienie obejmuje:
część nr 1: wykonanie naprawy silników trakcyjnych typu SBM 34/75-4 i STDa 225-4 eksploatowanych w tramwajach typu 116Na i 116Na/1 (Zakład Realizacji Przewozów „Praga”),
część nr 2: wykonanie naprawy silników trakcyjnych typu SBM 34/75-4 eksploatowanych w tramwajach typu 116Na i 116Na/1 (Zakład Naprawy Tramwajów „T3”).
Przedmiot zamówienia należy zrealizować w terminie do dnia 20 grudnia 2024 roku.
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat (liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
1) dot. części nr 1 – wykonali w ramach jednej lub dwóch umów, naprawę główną co najmniej 15 szt. asynchronicznych, klatkowych silników trakcyjnych o mocy powyżej 60 kW, które są eksploatowane w układach napędu trakcyjnego w pojazdach szynowych (taborze: tramwajowym, kolejowym lub metra);
2) dot. części nr 2 – wykonali w ramach jednej lub dwóch umów, naprawę główną co najmniej 7 szt. asynchronicznych, klatkowych silników trakcyjnych o mocy powyżej 60 kW, które są eksploatowane w układach napędu trakcyjnego w pojazdach szynowych (taborze: tramwajowym, kolejowym lub metra).
Oferty w przetargu można składać do 5 lutego 2024 roku. Jedyne kryterium ich oceny stanowi cena.
Naprawa ma na celu zapewnienie prawidłowej i bezusterkowej eksploatacji silników co najmniej do przebiegu 300 tys. km.
Zakres naprawy głównej obejmuje m.in. sprawdzenie osadzenia łożysk poprzez weryfikację obecności na wale i gnieździe łożyska zatarć obwodowych, przegrzań materiału i innych uszkodzeń mechanicznych mogących powodować luźne osadzenie łożysk, a także weryfikację wyczuwalnych luzów poprzecznych lub wzdłużnych w miejscach osadzenia łożysk. Pasowanie łożysk wg PN. W razie stwierdzenia ww. należy przeprowadzić regenerację osadzenia łożysk zgodnie z PN – „pasowanie łożysk” oraz regenerację elementów silników po ich uprzedniej weryfikacji. Jeżeli stan elementu z uwagi na jego nadmierne zużycie uniemożliwia jego regenerację, to taki element należy wymienić na nowy.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze