Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Silniki tramwajów warszawskich wymagają napraw

infotram
29.01.2024 09:45
0 Komentarzy

Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na wykonanie naprawy głównej silników trakcyjnych typu SBM 34/75-4 oraz STDa 225-4 eksploatowanych w tramwajach typu 116Na i 116Na/1.

Zamówienie zostało podzielone na dwie części.

O zamówieniu

Zamówienie obejmuje:

część nr 1: wykonanie naprawy silników trakcyjnych typu SBM 34/75-4 i STDa 225-4 eksploatowanych w tramwajach typu 116Na i 116Na/1 (Zakład Realizacji Przewozów „Praga”),

część nr 2: wykonanie naprawy silników trakcyjnych typu SBM 34/75-4 eksploatowanych w tramwajach typu 116Na i 116Na/1 (Zakład Naprawy Tramwajów „T3”).

Przedmiot zamówienia należy zrealizować w terminie do dnia 20 grudnia 2024 roku.

Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na wykonanie naprawy głównej silników trakcyjnych typu SBM 34/75-4 oraz STDa 225-4 eksploatowanych w tramwajach typu 116Na i 116Na/1.
Wagon 116Na

O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat (liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:

1) dot. części nr 1 – wykonali w ramach jednej lub dwóch umów, naprawę główną co najmniej 15 szt. asynchronicznych, klatkowych silników trakcyjnych o mocy powyżej 60 kW, które są eksploatowane w układach napędu trakcyjnego w pojazdach szynowych (taborze: tramwajowym, kolejowym lub metra);

2) dot. części nr 2 – wykonali w ramach jednej lub dwóch umów, naprawę główną co najmniej 7 szt. asynchronicznych, klatkowych silników trakcyjnych o mocy powyżej 60 kW, które są eksploatowane w układach napędu trakcyjnego w pojazdach szynowych (taborze: tramwajowym, kolejowym lub metra).

Oferty w przetargu można składać do 5 lutego 2024 roku. Jedyne kryterium ich oceny stanowi cena.

Naprawa ma na celu zapewnienie prawidłowej i bezusterkowej eksploatacji silników co najmniej do przebiegu 300 tys. km.

Zakres naprawy głównej obejmuje m.in. sprawdzenie osadzenia łożysk poprzez weryfikację obecności na wale i gnieździe łożyska zatarć obwodowych, przegrzań materiału i innych uszkodzeń mechanicznych mogących powodować luźne osadzenie łożysk, a także weryfikację wyczuwalnych luzów poprzecznych lub wzdłużnych w miejscach osadzenia łożysk. Pasowanie łożysk wg PN. W razie stwierdzenia ww. należy przeprowadzić regenerację osadzenia łożysk zgodnie z PN – „pasowanie łożysk” oraz regenerację elementów silników po ich uprzedniej weryfikacji. Jeżeli stan elementu z uwagi na jego nadmierne zużycie uniemożliwia jego regenerację, to taki element należy wymienić na nowy.

Komentarze