Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siemens Mobility zautomatyzuje metro w Brazylii

infotram
14.05.2021 11:15
0 Komentarzy

Siemens Mobility zainstaluje system kontroli pociągów oparty na komunikacji (CBTC), na 5-km odcinku linii 1 metra w brazylijskim Salvadorze łączącym Pirajá z Águas Claras/ Cajazeiras, w tym dwie nowe stacje.

– Przedłużenie linii 1 to kolejny ważny krok w rozwoju metra w Salvadorze. Cieszymy się, że Siemens Mobility przyczyni się do modernizacji naszej sieci – mówi José Eduardo Ribeiro Copello, dyrektor prezesa CTB – operatora linii metra.

– Przedłużenie linii Metrô Bahia 1 to doskonała wiadomość dla mieszkańców miasta Salvador. Zapewnienie dostępu jest kolejnym krokiem administracji stanu Bahia rozwoju wygodnego, bezpiecznego i zrównoważonego transportu – powiedział Andreas Facco Bonetti, dyrektor generalny Siemens Mobility w Ameryce Łacińskiej.

Aktualizacja oprogramowania

Siemens Mobility dostarczy aktualizację oprogramowania dla wszystkich jednostek pokładowych w istniejącej flocie 40 pociągów oraz dla obu Centrów Kontroli Operacji (głównego i zapasowego). Kontrakt obejmuje również instalację, testowanie i uruchomienie systemu radiowego, blokad elektronicznych i urządzeń przydrożnych.

Metro w Salvadorze rozpoczęło działalność w 2014 r. System składa się z 2 linii metra o długości 32 km, z 20 stacjami, a 40 pociągów przewozi dziennie 370 tys. pasażerów.

Technologia CBTC dostarcza w czasie rzeczywistym dane o położeniu pojazdu i warunkach prędkości, umożliwiając operatorom systemów bezpieczne zwiększanie liczby pojazdów na linii kolejowej. Dodatkowo technologia precyzyjnie lokalizuje każdy pociąg na torach i kontroluje prędkość, poprawiając. Bezpieczeństwo, zapewniając jednocześnie możliwość ciągłej aktualizacji statusu systemu, co skutkuje mniejszą liczbą opóźnień i aktualnymi informacjami dotyczącymi podróży.

Najczęściej stosowany system

Rozwiązanie Siemens Mobility CBTC Trainguard MT jest najczęściej stosowanym systemem automatycznego sterowania pociągiem na świecie, używanym m.in. w São Paulo, Buenos Aires oraz Paryżu, Pekinie i Nowym Jorku.

Komentarze