Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siedem tramwajowych projektów z unijnym dofinansowaniem

infotram
03.10.2017 12:28
0 Komentarzy

Nowe i modernizowanelinie tramwajowe w kilku polskichmiastach – to tylko niektóre przedsięwzięcia, które zostaną wsparte unijnymdofinansowaniem.

Umowy podpisano dziś dla 14 projektów. Ich łączna wartość to8,8 mld zł, z czego 4,9 mld zł stanowią środki Programu Infrastruktura iŚrodowisko (POIiŚ). Projekty zzakresu niskoemisyjnego transportu publicznego, obejmujące m.in. budowę nowychtras tramwajowych i nowy tabor tramwajowy i autobusowy. Realizowane będą wWarszawie, Krakowie, Poznaniu, Bydgoszczy. Poniżej pr4ezentujemy szczegóły.

Budowa trasytramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru i infrastrukturą towarzyszącą

Termin realizacji: 2021 r.

Beneficjent: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Wartość projektu: 1 189 989 975,53 zł

Dofinansowanie z UE: 554 638 744,87 zł

Projekt obejmuje budowę trasy tramwajowej w ciągu ulicRakowieckiej – Puławskiej – Goworka – Spacerowej – Belwederskiej – Sobieskiego– Al. Rzeczypospolitej (wraz z budową terminala czołowego na ul. Gagarina orazpętli na ul. Bonifacego) oraz w ciągu ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. na odcinkuod ul. Grójeckiej do Dworca Zachodniego wraz z budową zajezdni Annopol izakupem gruntów pod jej budowę. Zaplanowano też zakup 50 dwukierunkowychtramwajów niskopodłogowych. Celem projektu jest podniesienie komfortu i niezawodnościprzewozów oraz zachęcenie mieszkańców do korzystania z przyjaznej środowiskukomunikacji zbiorowej.

Budowa tramwaju naGocław w Warszawie wraz z zakupem taboru

Termin realizacji: 2021 r.

Beneficjent: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Wartość projektu: 396 181 893,00 zł

Dofinansowanie z UE: 61 990 000,00 zł

Budowa dwutorowej trasy tramwajowej o przebiegu: Al. J.Waszyngtona – ul. gen. Bora-Komorowskiego – pętla „Gocław” oraz przebudowytrasy tramwajowej w Al. Waszyngtona na odcinku Rondo Waszyngtona – RondoWiatraczna. W ramach projektu planuje się też zakup 18 jednokierunkowychtramwajów niskopodłogowych. Inwestycja zapewni połączenie komunikacjątramwajową osiedla Gocław z centrum Warszawy.

Budowa liniitramwajowej KST, etap III (os. Krowodrza Górka – Górka Narodowa) wraz z budowądwupoziomowego skrzyżowania w ciągu ul. Opolskiej

Termin realizacji: 2020 r.

Beneficjent: Kraków

Wartość projektu: 378 914 203,93 zł

Dofinansowanie z UE: 151 233 429,65 zł

Projekt obejmuje budowę nowej linii tramwajowej orazprzebudowę istniejącej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą(sieć trakcyjna, podstacje trakcyjne, sieci energetyczne itp.), przystankamitramwajowymi i zatokami autobusowymi; przebudowę pętli tramwajowej KrowodrzaGórka oraz budowę pętli autobusowo-tramwajowej Górka Narodowa wraz z terminalemautobusowo-tramwajowym. To też m.in. budowa miejsc postojowych w systemieP&R. Główny cel projektu to lepszewykorzystanie niskoemisyjnego transportu miejskiego w Krakowie poprzez rozwój iintegrację systemów publicznego transportu zbiorowego.

Modernizacja torowisktramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą

Termin realizacji: 2021 r.

Beneficjent: Kraków

Wartość projektu: 139 769 813,34 zł

Dofinansowanie z UE: 76 457 668,80 zł

Projekt obejmuje m.in. przebudowę torowisk tramwajowych (ul.Basztowa, ul. Zwierzyniecka, ul. Kościuszki, ul. Krakowska, Al. Solidarności,ul. Starowiślna, ciąg ulic Królewska, Podchorążych

i Bronowicka) wraz z infrastrukturą towarzyszącą ipodstacjami trakcyjnymi. W planach jest też przebudowa układu torowego w węźlerozjazdów Ronda Kocmyrzowskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą i przebudowąpodstacji trakcyjnej „Bieńczycka”. Cele inwestycji to m.in.: poprawa stanutechnicznego infrastruktury tramwajowej, zmniejszenie poziomu hałasu ulicznegoi emisji spalin, skrócenie czasu podróży i dostosowania systemu komunikacjizbiorowej do potrzeb osób niepełnosprawnych i starszych.

Budowa trasytramwajowej łączącej ul. Fordońską z ul. Toruńską wraz z rozbudową układudrogowego, przebudową infrastruktury transportu szynowego w Bydgoszczy

Termin realizacji: 2021 r.

Beneficjent: Bydgoszcz

Wartość projektu: 80 500 000,00 zł

Dofinansowanie z UE: 48 155 499,89 zł

Projekt obejmuje przebudowę układu komunikacyjnego w rejonieul. Perłowej, na odcinku pomiędzy ul. Wojska Polskiego i Toruńską, w rejonieskrzyżowania ulic Perłowej i Toruńskiej i na odcinku ul. Kazimierza Wielkiegood skrzyżowania z ul. Toruńską do rejonu skrzyżowania z ul. Fordońską. Celemprojektu jest poprawa komfortu obsługi pasażerów transportu publicznego,ułatwienie dostępu do niego oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa wszystkichuczestników ruchu.

Przebudowa torowiskatramwajowego w ciągu ul. Toruńskiej w Bydgoszczy

Termin realizacji: 2020 r.

Beneficjent: Bydgoszcz

Wartość projektu: 43 987 033,22 zł

Dofinansowanie z UE: 26 800 000,00 zł

Projekt obejmuje m.in. przebudowę układu komunikacyjnego wrejonie ul. Toruńskiej, modernizację zjazdów do zajezdni Toruńska oraz pętlitramwajowej Stomil (wraz z pętlą), dostosowanie przystanków tramwajowych dopotrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Inwestycja wpłynie nalepsze skomunikowanie różnych obszarów miasta, poprawi komfort pasażerów i bezpieczeństwouczestników ruchu.

Przebudowa torowisk wulicach: Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku.

Termin realizacji: 2022 r.

Beneficjent: Poznań

Wartość projektu: 62 805 288,00 zł

Dofinansowanie z UE: 27 253 606,26 zł

Projekt dotyczy przebudowy fragmentu istniejącego torowiskatramwajowego w Poznaniu w ciągu ulic Wierzbięcice – 28 Czerwca 1956 r. naodcinku od skrzyżowania z ul. Królowej Jadwigi, Matyi i Ratajczaka doskrzyżowania z ul. Kilińskiego i Krzyżową wraz z przebudową torowego węzłarozjazdowego u zbiegu ulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. ołącznej długości 1,42 km toru podwójnego. Głównym celem projektu jestzwiększenie udziału niskoemisyjnego tramwajowego transportu publicznego wprzewozach osób.

Budowa II linii metrawraz z zakupem taboru – etap III

Termin realizacji: 2022 r.

Beneficjent: Miasto Stołeczne Warszawa

Wartość projektu: 3 564 536 216,00 zł

Dofinansowanie z UE: 1 952 151 513,23 zł

Inwestycja zlokalizowana w dzielnicach Wola i Bemowo(odcinek zachodni) oraz Targówek (odcinek wschodnio-północny). Projekt obejmujebudowę odcinka wschodniego-północnego II linii metra (3 stacje wraz z tunelamiszlakowymi, wentylatorniami oraz komorami demontażowymi przy budowanychstacjach), budowę odcinka zachodniego II linii metra (2 stacje wraz z tunelamiszlakowymi, wentylatorniami oraz komorą demontażową przy torach odstawczychstacji) i zakup 17 sztuk taboru.



Komentarze