Siedem tramwajowych projektów z unijnym dofinansowaniem
Nowe i modernizowanelinie tramwajowe w kilku polskichmiastach – to tylko niektóre przedsięwzięcia, które zostaną wsparte unijnymdofinansowaniem.
Umowy podpisano dziś dla 14 projektów. Ich łączna wartość to8,8 mld zł, z czego 4,9 mld zł stanowią środki Programu Infrastruktura iŚrodowisko (POIiŚ). Projekty zzakresu niskoemisyjnego transportu publicznego, obejmujące m.in. budowę nowychtras tramwajowych i nowy tabor tramwajowy i autobusowy. Realizowane będą wWarszawie, Krakowie, Poznaniu, Bydgoszczy. Poniżej pr4ezentujemy szczegóły.
Budowa trasytramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru i infrastrukturą towarzyszącą
Termin realizacji: 2021 r.
Beneficjent: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.
Wartość projektu: 1 189 989 975,53 zł
Dofinansowanie z UE: 554 638 744,87 zł
Projekt obejmuje budowę trasy tramwajowej w ciągu ulicRakowieckiej – Puławskiej – Goworka – Spacerowej – Belwederskiej – Sobieskiego– Al. Rzeczypospolitej (wraz z budową terminala czołowego na ul. Gagarina orazpętli na ul. Bonifacego) oraz w ciągu ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. na odcinkuod ul. Grójeckiej do Dworca Zachodniego wraz z budową zajezdni Annopol izakupem gruntów pod jej budowę. Zaplanowano też zakup 50 dwukierunkowychtramwajów niskopodłogowych. Celem projektu jest podniesienie komfortu i niezawodnościprzewozów oraz zachęcenie mieszkańców do korzystania z przyjaznej środowiskukomunikacji zbiorowej.
Budowa tramwaju naGocław w Warszawie wraz z zakupem taboru
Termin realizacji: 2021 r.
Beneficjent: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.
Wartość projektu: 396 181 893,00 zł
Dofinansowanie z UE: 61 990 000,00 zł
Budowa dwutorowej trasy tramwajowej o przebiegu: Al. J.Waszyngtona – ul. gen. Bora-Komorowskiego – pętla „Gocław” oraz przebudowytrasy tramwajowej w Al. Waszyngtona na odcinku Rondo Waszyngtona – RondoWiatraczna. W ramach projektu planuje się też zakup 18 jednokierunkowychtramwajów niskopodłogowych. Inwestycja zapewni połączenie komunikacjątramwajową osiedla Gocław z centrum Warszawy.
Budowa liniitramwajowej KST, etap III (os. Krowodrza Górka – Górka Narodowa) wraz z budowądwupoziomowego skrzyżowania w ciągu ul. Opolskiej
Termin realizacji: 2020 r.
Beneficjent: Kraków
Wartość projektu: 378 914 203,93 zł
Dofinansowanie z UE: 151 233 429,65 zł
Projekt obejmuje budowę nowej linii tramwajowej orazprzebudowę istniejącej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą(sieć trakcyjna, podstacje trakcyjne, sieci energetyczne itp.), przystankamitramwajowymi i zatokami autobusowymi; przebudowę pętli tramwajowej KrowodrzaGórka oraz budowę pętli autobusowo-tramwajowej Górka Narodowa wraz z terminalemautobusowo-tramwajowym. To też m.in. budowa miejsc postojowych w systemieP&R. Główny cel projektu to lepszewykorzystanie niskoemisyjnego transportu miejskiego w Krakowie poprzez rozwój iintegrację systemów publicznego transportu zbiorowego.
Modernizacja torowisktramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą
Termin realizacji: 2021 r.
Beneficjent: Kraków
Wartość projektu: 139 769 813,34 zł
Dofinansowanie z UE: 76 457 668,80 zł
Projekt obejmuje m.in. przebudowę torowisk tramwajowych (ul.Basztowa, ul. Zwierzyniecka, ul. Kościuszki, ul. Krakowska, Al. Solidarności,ul. Starowiślna, ciąg ulic Królewska, Podchorążych
i Bronowicka) wraz z infrastrukturą towarzyszącą ipodstacjami trakcyjnymi. W planach jest też przebudowa układu torowego w węźlerozjazdów Ronda Kocmyrzowskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą i przebudowąpodstacji trakcyjnej „Bieńczycka”. Cele inwestycji to m.in.: poprawa stanutechnicznego infrastruktury tramwajowej, zmniejszenie poziomu hałasu ulicznegoi emisji spalin, skrócenie czasu podróży i dostosowania systemu komunikacjizbiorowej do potrzeb osób niepełnosprawnych i starszych.
Budowa trasytramwajowej łączącej ul. Fordońską z ul. Toruńską wraz z rozbudową układudrogowego, przebudową infrastruktury transportu szynowego w Bydgoszczy
Termin realizacji: 2021 r.
Beneficjent: Bydgoszcz
Wartość projektu: 80 500 000,00 zł
Dofinansowanie z UE: 48 155 499,89 zł
Projekt obejmuje przebudowę układu komunikacyjnego w rejonieul. Perłowej, na odcinku pomiędzy ul. Wojska Polskiego i Toruńską, w rejonieskrzyżowania ulic Perłowej i Toruńskiej i na odcinku ul. Kazimierza Wielkiegood skrzyżowania z ul. Toruńską do rejonu skrzyżowania z ul. Fordońską. Celemprojektu jest poprawa komfortu obsługi pasażerów transportu publicznego,ułatwienie dostępu do niego oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa wszystkichuczestników ruchu.
Przebudowa torowiskatramwajowego w ciągu ul. Toruńskiej w Bydgoszczy
Termin realizacji: 2020 r.
Beneficjent: Bydgoszcz
Wartość projektu: 43 987 033,22 zł
Dofinansowanie z UE: 26 800 000,00 zł
Projekt obejmuje m.in. przebudowę układu komunikacyjnego wrejonie ul. Toruńskiej, modernizację zjazdów do zajezdni Toruńska oraz pętlitramwajowej Stomil (wraz z pętlą), dostosowanie przystanków tramwajowych dopotrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Inwestycja wpłynie nalepsze skomunikowanie różnych obszarów miasta, poprawi komfort pasażerów i bezpieczeństwouczestników ruchu.
Przebudowa torowisk wulicach: Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku.
Termin realizacji: 2022 r.
Beneficjent: Poznań
Wartość projektu: 62 805 288,00 zł
Dofinansowanie z UE: 27 253 606,26 zł
Projekt dotyczy przebudowy fragmentu istniejącego torowiskatramwajowego w Poznaniu w ciągu ulic Wierzbięcice – 28 Czerwca 1956 r. naodcinku od skrzyżowania z ul. Królowej Jadwigi, Matyi i Ratajczaka doskrzyżowania z ul. Kilińskiego i Krzyżową wraz z przebudową torowego węzłarozjazdowego u zbiegu ulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. ołącznej długości 1,42 km toru podwójnego. Głównym celem projektu jestzwiększenie udziału niskoemisyjnego tramwajowego transportu publicznego wprzewozach osób.
Budowa II linii metrawraz z zakupem taboru – etap III
Termin realizacji: 2022 r.
Beneficjent: Miasto Stołeczne Warszawa
Wartość projektu: 3 564 536 216,00 zł
Dofinansowanie z UE: 1 952 151 513,23 zł
Inwestycja zlokalizowana w dzielnicach Wola i Bemowo(odcinek zachodni) oraz Targówek (odcinek wschodnio-północny). Projekt obejmujebudowę odcinka wschodniego-północnego II linii metra (3 stacje wraz z tunelamiszlakowymi, wentylatorniami oraz komorami demontażowymi przy budowanychstacjach), budowę odcinka zachodniego II linii metra (2 stacje wraz z tunelamiszlakowymi, wentylatorniami oraz komorą demontażową przy torach odstawczychstacji) i zakup 17 sztuk taboru.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze