Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

SAATZ z tramwajowym kontraktem na 21,5 mln zł. Od GAiT

infotram
30.07.2025 13:30
0 Komentarzy

Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje Sp. z o.o. (GAiT) podpisała umowę dotyczącą utrzymania technicznego wybranych modeli tramwajów PESA.

Zwycięzcą została firma SAATZ Sp. z o.o., która zrealizuje kontrakt o wartości 21 564 000 zł brutto. Umowa została zawarta 28 lipca 2025 roku i będzie obowiązywać przez 36 miesięcy.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie konkretne korzyści przyniesie Gdańskim Autobusom i Tramwajom wdrożenie systemu informatycznego do zarządzania naprawami?
  2. Czy wartość kontraktu na poziomie ponad 21 mln zł jest adekwatna do zakresu i czasu realizacji zamówienia?
  3. Dlaczego w przetargu wpłynęła tylko jedna oferta i czy mogło to wpłynąć na konkurencyjność postępowania?
Gdański Swing
Gdański Swing

Zakres zamówienia: powypadkowe i serwisowe utrzymanie taboru

Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa techniczna gdańskich tramwajów typu:

  • 120NaG (35 sztuk),
  • 128NG (5 sztuk),
  • 128NG-10 (30 sztuk, wychodzących sukcesywnie z okresu gwarancji).

W ramach prac przewidziano zarówno naprawy powypadkowe, jak i naprawy serwisowe oraz utrzymanie serwisowe, obejmujące usuwanie usterek eksploatacyjnych i zapewnienie bieżącej sprawności technicznej pojazdów – z wyłączeniem niektórych elementów objętych osobnymi umowami serwisowymi.

Naprawy powypadkowe i serwisowe – szczegółowe zadania

Zakres usług przewiduje m.in.:

  • Naprawy powypadkowe po kolizjach, wykolejeniach i innych incydentach losowych;
  • Naprawy serwisowe usuwające usterki wynikające z codziennej eksploatacji (z wyłączeniem powypadkowych);
  • Utrzymanie serwisowe, w tym zapewnienie sprawności wózków jezdnych i systematycznej konserwacji, z pominięciem czynności zawartych w DTR tramwajów typu 128NG.

Czynności te nie obejmują napraw klimatyzacji, układów zasilania i napędowych, wymiany obręczy kół, przestawiania wózków oraz obsługi systemów informacji pasażerskiej, monitoringu i kasowników – te elementy objęte są odrębnymi umowami.

System IT jako część usługi – dostęp i funkcjonalność

Istotnym elementem kontraktu jest zapewnienie przez wykonawcę dostępu do systemu informatycznego do planowania, ewidencji i rozliczania prac serwisowych i powypadkowych. System musi spełniać wymagania techniczne takie jak:

  • dostęp on-line 24/7 przez przeglądarki internetowe (Chrome, Firefox, Edge),
  • responsywny interfejs,
  • możliwość pracy min. 20 nazwanym użytkownikom jednocześnie,
  • panel administracyjny umożliwiający zarządzanie użytkownikami i ich uprawnieniami,
  • możliwość załączania dokumentacji (do 50 MB na plik),
  • pełna administracja i utrzymanie systemu po stronie wykonawcy.

W ciągu 7 dni od uruchomienia systemu wykonawca ma obowiązek przeprowadzić szkolenie dla użytkowników i administratorów oraz dostarczyć pełną dokumentację w wersji elektronicznej. Dodatkowo, w terminie 60 dni od podpisania umowy, SAATZ musi pisemnie potwierdzić posiadanie pełnych praw własności do oferowanego oprogramowania.

Dodatkowe prace modernizacyjne

Kontrakt obejmuje również dodatkowe czynności modernizacyjne w wybranych pojazdach:

  • montaż radioodbiorników, anten i głośników w tramwajach 120NaG i 128NG,
  • wymianę zamknięć osłon pulpitu manewrowego w tramwajach 120NaG.

Tylko jedna oferta i brak podwykonawstwa

Do postępowania przystąpił tylko jeden oferent – SAATZ Sp. z o.o., który złożył najkorzystniejszą ofertę i zobowiązał się do samodzielnej realizacji zamówienia, bez udziału podwykonawców.

Zawarta umowa to kolejny krok GAiT w kierunku zapewnienia wysokiego poziomu sprawności i bezpieczeństwa gdańskiej floty tramwajowej. Kompleksowy charakter usług – obejmujący zarówno działania naprawcze, jak i udostępnienie rozbudowanego systemu informatycznego – ma na celu nie tylko bieżące utrzymanie taboru, lecz również usprawnienie zarządzania procesami technicznymi w spółce.

Komentarze