Ruszają konsultacje społeczne ws. budowy tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej; co z tramwajami?
Rozpoczynają się konsultacje społeczne dotyczące budowy dwóch nowych tras: Zwierzynieckiej i Pychowickiej, które wraz z ukończoną niedawno Trasą Łagiewnicką będą stanowić trzecią obwodnicę Krakowa.
Konsultacje potrwają do 18 listopada br.
Konsultacje
Jak poinformował PAP Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka, która jest odpowiedzialna za przygotowanie zadania, konsultowany obszar inwestycji obejmuje odcinek między węzłem przy rondzie Ofiar Katynia i węzłem „Ruczaj” (przy skrzyżowaniu z ulicą Grota-Roweckiego). Planowana przedsięwzięcie będzie przebiegać przez cztery dzielnice Krakowa: Krowodrza, Bronowice, Zwierzyniec, Dębniki.
Zgodnie z planami konsultacje realizowane przez spółkę Trasa Łagiewnicka potrwają od 17 października do 18 listopada br.
„Celem konsultacji jest zaprezentowanie wariantów projektowanych tras: Zwierzynieckiej, Pychowickiej oraz zebranie opinii mieszkańców co do wyboru jednego z wariantów tras, a także uwag do preferowanego wariantu, propozycji rozwiązań dodatkowych oraz innych oczekiwań w stosunku do planowanej inwestycji” – wskazał przedstawiciel spółki miejskiej.
Opinię w konsultacjach można wyrazić poprzez formularz dostępny na stronie internetowej 3obwodnica.krakow.pl. Zaplanowano także spotkania konsultacyjne w dzielnicach objętych oddziaływaniem przedsięwzięcia oraz eksperckie dyżury telefoniczne.
W przypadku Trasy Pychowickiej konsultowane będą dwa warianty: nr 5 i 6, które uzyskały pozytywną akceptację dyrektora Urzędu Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu i Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. Z uwagi na brak akceptacji tych instytucji odstąpiono od prezentacji pozostałych wariantów opracowanych w ramach realizacji umowy.
Ze względu na brak możliwości poprowadzenia linii tramwajowej w tunelu w obu wariantach zaproponowano most, którym nad Wisłą poprowadzono ruch pieszych, rowerowy i tramwajowy – w taki sam sposób, jak w przypadku istniejącej estakady Lipska-Wielicka.
Prezentowane warianty różnią się sposobem poprowadzenia ruchu samochodowego przez Wisłę. Dla wariantu 5. przewidziano w tym celu tunel pod Wisłą, zaś dla wariantu 6 zaproponowano poprowadzenie ruchu mostem. W obu rozwiązaniach przewidziano budowę centrum komunikacyjnego w rejonie ul. Księcia Józefa, modernizację tej ulicy oraz budowę linii tramwajowej prowadzącej do centrum miasta.
W ramach przygotowania budowy Trasy Zwierzynieckiej opracowano cztery warianty. Dla dwóch z nich (2. i 4.) przewidziano linię tramwajową na całej długości trasy – a więc od huba komunikacyjnego przy ul. Księcia Józefa do ul. Balickiej. Poszczególne warianty różnią się też przebiegiem w terenie.
W ramach wariantu 1. pod wzgórzem św. Bronisławy w osi kopca Kościuszki zostanie poprowadzony tunel drogowy dwukomorowy. Według założeń zaproponowanych w wariancie 2. powstanie tunel drogowy i tunel tramwajowy (trzy komory), a także linia tramwajowa łącząca węzeł Ruczaj z węzłem Balickim oraz P+R Przegorzały z węzłem Balickim.
W ramach wariantu 3. zostanie poprowadzony tunel drogowy dwukomorowy. Wariant 4. zakłada powstanie tunelu drogowego i tunelu tramwajowego (łącznie trzy komory), a także linię tramwajową łączącą węzeł Ruczaj z węzłem Balickim oraz P+R Przegorzały z węzłem Balickim.
Trasy Pychowicka i Zwierzyniecka wraz z ukończoną pod koniec sierpnia br. Trasą Łagiewnicką mają stanowić trzecią obwodnicę Krakowa, łączącą południową i zachodnią część miasta. Według władz miasta jest to projekt kluczowy dla usprawnienia ruchu międzydzielnicowego, w tym dla rozładowania korków na alejach Trzech Wieszczów i uspokojenia ruchu w dzielnicach Zwierzyniec i Krowodrza.
Trasa Łagiewnicka w Krakowie – 3,5-km arteria łącząca obszary Kurdwanowa i Ruczaju na południu miasta – została otwarta pod koniec sierpnia br. Jej budowa wraz z linią tramwajową rozpoczęła się w lutym 2018 r. Koszt zadania wyniósł 840 mln zł.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze