Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rozbudowa metra za środki unijne

infotram
24.08.2015 12:17
0 Komentarzy

Warszawa otrzyma prawie 4,1 mld zł, m.in. na rozbudowę metra.Prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz podpisała dziś zobowiązanie do przygotowaniawniosków o dofinansowanie sześciu miejskich inwestycji transportowych ?czterech drogowych i dwóch metra. W perspektywie finansowej Unii Europejskich2007-2013 Warszawa stała się największym beneficjentem środków unijnych wPolsce pod względem różnorodności realizowanych projektów. Kończąca się obecnieperspektywa budżetowa przyniosła miastu ponad 8 mld zł dofinansowania. Wkolejnej także staramy się o środki na kluczowe dla mieszkańców. Strategicznymcelem w latach 2014-2020 jest kontynuacja budowy centralnego odcinka II liniimetra.

– W perspektywie finansowej Unii Europejskich 2007-2013 Warszawa stała się największym beneficjentem środków unijnych w Polsce pod względem różnorodności realizowanych projektów. Kończąca się obecnie perspektywa budżetowa przyniosła miastu ponad 8 mld zł dofinansowania. ? mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. ? W kolejnej także staramy się o środki na kluczowe dla mieszkańców. Strategicznym celem w latach 2014-2020 jest kontynuacja budowy centralnego odcinka II linii metra, jako kluczowego elementu zrównoważonego transportu miejskiego, łączącego przedmieścia z centrum Warszawy.

Przyznane dla Warszawy środki na inwestycje drogowe wiążą się z faktem, że Warszawa stanowi ważny węzeł drogowy europejskich sieci transportowych TEN-T.

W trybie pozakonkursowym wybierane są projekty o strategicznym znaczeniu dla społeczno-gospodarczego rozwoju kraju, regionu lub obszaru objętego realizacją Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

W Deklaracji beneficjent ? m. st. Warszawa zobowiązuje się do opracowania i złożenia do Centrum Unijnych Projektów Transportowych (Instytucja Pośrednicząca) w określonym terminie wniosku o dofinansowanie projektu.Podpisanie umów o dofinansowanie zCentrum Unijnych Projektów Transportowychdla tych projektów nastąpi z zachowaniem procedury, po ocenie formalnej i merytorycznej wniosków odofinansowanie.

Na liście inwestycji są m.in.:

Budowa II linii metra, wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru ? etap II

Dofinansowanie ?1,945 mld zł

Poziom dofinansowania UE ?68%

Otwarte zostały oferty w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie sześciu kolejnych stacji II linii metra.W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: ?Wolska? (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; ?Moczydło? (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz ?Księcia Janusza? (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza.

W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: ?Szwedzka? (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; ?Targówek 1? (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz ?Targówek 2? (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Wszystkie nazwy stacji są robocze, a ich ostateczne brzmienie nadane zostanie uchwałą Rady m.st. Warszawy.

Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru ? etap III

Dofinansowanie ?1,625 mld zł

Poziom dofinansowania UE ?63%

W tej chwili trwa wybór koncepcji architektonicznej w ogłoszonym przez Metro Warszawskie konkursie.W kierunku zachodnim powstaną dwie stacje: C05 roboczo nazywana ?Wola Park? w rejonie skrzyżowania ul. Górczewskiej i Białowiejskiej oraz C04 roboczo nazywana Powstańców Śląskich w rejonie skrzyżowania ul. Powstańców Śląskich i Górczewskiej.

W kierunku północno-wschodnim będą trzy stacje: C19 roboczo nazywana ?Zacisze? w rejonie skrzyżowania ul. Rolanda i Spójni; C20 roboczo nazywana ?Kondratowicza? w rejonie skrzyżowania ul. L. Kondratowicza i Malborskiej; C21 roboczo nazywana ?Bródno? w rejonie skrzyżowania ul. L. Kondratowicza i Rembielińskiej.Wszystkie nazwy stacji są robocze, a ich ostateczne brzmienie nadane zostanie uchwałą Rady m.st. Warszawy.


Komentarze