Retro-tramwaj M2-M „1892” wraca. Nowa atrakcja Kijowa
Na ulice Kijowa powrócił dobrze znany mieszkańcom i turystom retro-tramwaj M2-M „1892”. Od teraz będzie kursował na trasie „Plac Kontraktowy – Plac Tarasa Szewczenki”, obsługując przejazdy w obu kierunkach.
Oprócz regularnych kursów wycieczkowych pojazd będzie można wynająć także na prywatne wydarzenia, uroczystości i inicjatywy kulturalne.
Rozkład jazdy:
- Na jakiej trasie kursuje retro-tramwaj M2-M „1892” w Kijowie?
- Jakie prace renowacyjne wykonano przy odnowie tego pojazdu?
- Jakie znaczenie historyczne ma tramwaj M2-M „1892” dla rozwoju komunikacji miejskiej w stolicy Ukrainy?
Staranna renowacja
Za przywrócenie do ruchu odpowiedzialni byli specjaliści z Darniackiego Depo. W ramach prac:
- odnowiono podwozie,
- przeprowadzono remont wózka tramwajowego,
- wykonano prace związane z wykończeniem wnętrza pojazdu.
Dzięki temu tramwaj odzyskał swój historyczny charakter, łącząc autentyczny wygląd z końca XIX i początku XX wieku z funkcjonalnością potrzebną do obsługi współczesnych przejazdów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Hołd dla historii kijowskiej komunikacji
Retro-tramwaj M2-M „1892” został stylizowany tak, by przypominał pierwsze tramwaje elektryczne, jakie jeździły po stolicy Ukrainy ponad sto lat temu. Drewniane wykończenia, charakterystyczny design i detale odwołują się do czasów, kiedy Kijów dopiero wkraczał w erę elektrycznego transportu zbiorowego.
Pojazd przypomina o otwarciu pierwszej linii tramwajowej w Kijowie – trasa została uruchomiona 13 czerwca 1892 roku i liczyła około 1,5 km. Łączyła Podół z Ołeksandriwśkym uzwozem (obecnie Wołodymyrśkyj uzviz). Było to wydarzenie przełomowe, które wprowadziło miasto do grona europejskich metropolii rozwijających elektryczny transport publiczny.
Atrakcja dla mieszkańców i turystów
Powrót retro-tramwaju to nie tylko sentymentalna podróż w przeszłość, ale również nowa atrakcja turystyczna Kijowa. Dzięki wyjątkowemu stylowi i możliwości wynajmu na specjalne okazje, pojazd stanie się ważnym elementem miejskiej oferty kulturalnej i turystycznej.
Retro-tramwaj M2-M „1892” to przykład, jak historia komunikacji może być inspiracją do współczesnych inicjatyw – łącząc tradycję z nowoczesnością i przypominając o dziedzictwie miasta.
Komentarze