Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Remont torowiska na wrocławskim Podwalu. Ostatnia prosta

infotram
24.02.2025 11:30
0 Komentarzy

MPK Wrocław informuje o postępach prac remontowych torowiska na Podwalu, realizowanych na odcinku między placem Orląt Lwowskich a placem Jana Pawła II.

Mimo że mroźne warunki atmosferyczne nieco spowolniły tempo robót, prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, a wykonanie kluczowych etapów jest już niemal zakończone.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy MPK Wrocław zakłada, że torowisko na Podwalu będzie w pełni funkcjonalne?
  2. Jakie etapy prac remontowych zostały ukończone w 100%?
  3. Jakie rozwiązania zastosowano, aby zredukować hałas i wibracje na torowisku?
Prace na wrocławskim Podwalu
Prace na wrocławskim Podwalu

Kompleksowa modernizacja

W ramach kompleksowej modernizacji torowiska wykonano już wszystkie etapy przygotowawcze. Zakończono w 100% prace rozbiórkowe, roboty ziemne, stabilizację podłoża oraz wykonanie wylewki podbudowy betonowej. Układanie szyn również dobiegło końca, a prace spawalnicze osiągnęły poziom 99% – pozostały jedynie ostatnie styki zamykające. Aktualnie intensywnie trwają prace wykończeniowe – tory są szlifowane, a układana nawierzchnia nabiera ostatecznego kształtu.

Nowa nawierzchnia torowiska zapewni pasażerom i mieszkańcom okolicznych kamienic większy komfort podróży. Zastosowane maty wibroizolacyjne, montowane na nowo wykonanej podbudowie, skutecznie tłumią hałas i wibracje, co ma przyczynić się do cichej i płynnej jazdy. Dzięki tym rozwiązaniom torowisko będzie nie tylko równe, ale także bardziej estetyczne i przyjazne dla środowiska miejskiego.

Mimo że mrozy opóźniły niektóre prace, przy dodatnich temperaturach zakończone są kluczowe etapy, takie jak spawanie szyn oraz układanie betonu nawierzchniowego. MPK Wrocław liczy, że już 7 marca torowisko będzie w pełni funkcjonalne, umożliwiając wznowienie regularnego ruchu pociągów na tym ważnym odcinku trasy.

Inwestycja, której łączny koszt wynosi blisko 3,5 mln złotych, wpisuje się w szerszy plan modernizacji infrastruktury kolejowej we Wrocławiu. Realizacja projektu na Podwalu jest dowodem na to, że nawet przy trudnych warunkach pogodowych możliwe jest terminowe przeprowadzenie kompleksowych prac remontowych. Dzięki zaangażowaniu ekipy MPK, od etapu rozbiórkowego, poprzez roboty ziemne, aż po finalne szlify nawierzchni, mieszkańcy oraz pasażerowie mogą liczyć na znaczną poprawę komfortu i bezpieczeństwa podróżowania.

Podsumowując, remont torowiska na Podwalu przebiega zgodnie z planem, a ostatnie prace wykończeniowe zapowiadają efekt w postaci równej, cichej i funkcjonalnej infrastruktury kolejowej. Mieszkańcy okolicznych kamienic oraz pasażerowie już niebawem będą mogli odczuć różnicę, jaką niesie ze sobą nowoczesne i dobrze zaprojektowane torowisko.

Komentarze