Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Remont gdańskich Swingów opóźniony o rok

infotram
15.11.2022 11:15
0 Komentarzy

Złożyliśmy dziś (15 listopada 2022 roku) do Rada Miasta Gdańska projekt budżetu Miasto Gdańsk na rok 2023 – poinformował na Facebooku Piotr Borawski – Wiceprezydent Gdańska.

Jak dodał to najtrudniejszy z dotychczasowych budżetów z uwagi na ograniczane reformami PiS dochody z jednej strony a wysoki poziom inflacji i kosztów energii po stronie kosztów.

Remontu nie będzie

Złożenie budżetu wymagało od wszystkich urzędników tytanicznej pracy, kreatywności ale również podejmowania trudnych decyzji. Zaproponowany budżet umożliwi rozwój komunikacji po otwarciu trasy tramwajowej Nowej Warszawskiej oraz wprowadzenie do ruchu nowych 18 autobusów elektrycznych. Pozwoli również na sfinansowanie podwyżek dla pracowników o poziom inflacji.

Niestety odłożony o rok został remont 10 tramwajów Pesa Swing, które Gdańsk zakupił na Euro2012.

Miasto nie kupimy również kolejnych 5 autobusów elektrycznych na które otrzymał 20% dofinansowania z Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Pomimo uzyskania promesy wiosną tego roku po dziś dzień nie otrzymano umowy, w związku z czym dokonanie zakupu (przetarg, produkcja i dostawa) do końca 2023 (co jest wymogiem konkursu) uznano za niewykonalne.

Charakterystyka ogólna wagonów PESA 120NaG Swing:

•część pasażerska w 100% niskopodłogowa i wyposażona w skuteczne układy klimatyzacji, ogrzewania i wentylacji zapewniające dobre warunki podróżowania niezależnie od pory roku, •przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych i poruszających się na wózkach inwalidzkich,

•wnętrze monitorowane, wyposażone w system informacji pasażerskiej,

•drzwi o szer. 1,3 m pozwalające na wygodną i szybką wymianę pasażerów,

•układ napędowy zapewniający płynny rozruch i hamowanie bez szarpnięć i gwałtownych zmian przyspieszenia,

•system wykrywania i likwidacji poślizgów, funkcjonujący we wszystkich fazach rozruchu i hamowania,

•wydzielona, klimatyzowana kabina motorniczego,

•możliwość rejestracji wszystkich parametrów pracy pojazdu i analizy danych.
Dane techniczne:

Długość tramwaju 30 m

Szerokość tramwaju 2,4 m

Liczba miejsc ogółem 245 w tym siedzących 40

Wózki napędowe 2 szt.

Wózek toczny 1 szt.

Maksymalna prędkość eksploatacyjna 70 km/h

Komentarze