Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przetarg na nową zajezdnię tramwajową MPK Wrocław rozstrzygnięty

infotram
12.09.2025 17:30
0 Komentarzy

Wrocław rozstrzygnął przetarg na zaprojektowanie nowej zajezdni tramwajowej, która powstanie na Nowych Żernikach.

Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla rozwoju komunikacji miejskiej, szczególnie po zachodniej stronie miasta, gdzie rośnie zapotrzebowanie na sprawny transport publiczny.

Rozkład jazdy:

  1. Ile tramwajów będzie mogła pomieścić nowa zajezdnia na Nowych Żernikach?
  2. Jakie ekologiczne rozwiązania zostaną zastosowane w projekcie zajezdni?
  3. Kto wygrał przetarg na przygotowanie projektu i jaka jest jego wartość?
Nowa zajezdnia MPK Wrocław
Nowa zajezdnia MPK Wrocław

150 tramwajów i nowoczesne zaplecze

Nowa zajezdnia została zaplanowana z rozmachem – będzie mogła pomieścić nawet 150 tramwajów. W projekcie uwzględniono hale serwisowe, lakiernię, myjnię oraz budynek Centrali Ruchu, który stanie się sercem codziennej organizacji przewozów. Dzięki temu możliwe będzie skuteczniejsze zarządzanie flotą, a także skrócenie czasu potrzebnego na obsługę i konserwację pojazdów.

Ekologia w centrum projektu

Wrocław stawia na rozwiązania proekologiczne. Na terenie zajezdni pojawią się panele fotowoltaiczne i pompy ciepła, które zmniejszą zużycie energii z tradycyjnych źródeł. Przewidziano również system gromadzenia i wykorzystywania wody deszczowej do mycia tramwajów, co pozwoli na ograniczenie zużycia wody pitnej.

Konsorcjum projektowe i wartość kontraktu

Zwycięzcą przetargu zostało konsorcjum firm DATABOUT Sp. z o.o. (lider) oraz RYSY Architekci Sp. z o.o. Sp. k. (partner). Ich oferta opiewa na kwotę 13 042 920 zł. Obecnie trwa procedura uprawomocnienia wyniku postępowania, po której będzie można podpisać umowę i rozpocząć prace projektowe.

Krok w stronę lepszej komunikacji

Nowa zajezdnia ma odciążyć istniejące obiekty i zwiększyć elastyczność w zarządzaniu ruchem tramwajowym w stolicy Dolnego Śląska. To kolejny krok w kierunku nowoczesnej, sprawnej i ekologicznej komunikacji miejskiej, która odpowiada na potrzeby mieszkańców dynamicznie rozwijających się zachodnich dzielnic Wrocławia.

Komentarze