Próbne panele na odcinku zachodnim II linii metra
Perony stacji Ulrychów i Bemowo nabierają docelowego kształtu. Wśród wielu prac wykończeniowych, uwagę przykuwają kolorowe panele na ścianie zatorowej i na suficie – poinformowało Metro Warszawskie.
Są to próbne modele elementów wystroju, który na co dzień będą oglądać pasażerowie po zakończeniu budowy.
Na kilka dni
Próbne panele pojawiły się na stacjach wprawdzie na kilka dni, jako próbka i odwzorowanie materiału przedstawionego przez projektanta, jednak rozbudzają wyobraźnię i pokazują elementy docelowe stacji. Strop stacji pokryją kasetony akustyczne. Skośne względem osi peronu na stacji C04 Bemowo i równoległe do osi peronu na stacji C05 Ulrychów. Ściany zatorowe pokryte zostaną blachą kortenowską (C04 Bemowo) i patynowanej miedzi (C05 Ulrychów). Elementami charakterystycznymi będą szklane, podświetlane słupy w rejonie wyjść z peronów.
Oprócz paneli, na stacjach montowane są schody ruchome i wyposażenie szybów windowych. Układane są kolejne metry posadzek na poziomie antresoli i peronu. Niemal gotowe są już słupy peronowe. Przybywa też tras kablowych na ścianie zatorowej stacji i w tunelach.
Autorem koncepcji wystroju stacji na budowanym obecnie odcinku zachodnim jest Andrzej M. Chołdzyński. To projektant znany z takich realizacji jak wystrój stacji A18 Plac Wilsona, stacji odcinka bielańskiego linii M1 oraz odcinka centralnego linii M2.
Najkrótszy odcinek linii M2
Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z nieco ponad dwóch i pół kilometra tuneli oraz dwóch stacji: C05 „Ulrychów” – położonej w ciągu ul. Górczewskiej i C04 „Bemowo” zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Za stacją C04 będą się znajdować tory odstawcze dla pociągów metra. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca otrzyma za zrealizowanie inwestycji 959 249 940,00 zł. Drugi etap budowy odcinka zachodniego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł uzyskano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze