Prawie osiem miesięcy to za mało na wyjazd tramwaju na linię; przykład Warszawy
13 maja 2022 roku do Warszawy został dostarczony wagon typu 142N o numerze 4001.
Do dnia dzisiejszego, a minęło już prawie osiem miesięcy, nie wyjechał liniowo.
Wagony widmo
Tramwaje Warszawskie zamówiły 20 krótkich wagonów jednokierunkowych. Zostały one oznaczone jako 142N. Dotychczas do stolicy trafił tylko jeden taki pojazd. I słuch o nim zaginął. Od prawie ośmiu miesięcy nie wyjechał na linię. To czas rekordowo długi, zwłaszcza że dostarczane przez polskich producentów wagony zabierają pasażerów po kilku tygodniach (nie miesiącach!) od dostawy.
W czym jest problem tego trudno się dowiedzieć, bo zapora milczenia w Tramwajach Warszawskich jest nadal opuszczona. Nieoficjalnie mówi się o dalszych problemach z wózkami, a nawet o niezgodności ze specyfikacją przetargową.
Problemy mają także dłuższe wagony jednokierunkowe o oznaczeniu 141N. Dopuszczony do ruchu jest jeden pojazd o numerze 4101, który trochę pojeździł i o nim słuch także zaginął. W Warszawie jest oprócz niego jeszcze 9 takich tramwajów, żaden nie ma dopuszczenia do wożenia pasażerów.
W nowym, 2023 roku, czekamy na dalszy przebieg wydarzeń. I już na samym jego początku można mieć wątpliwości czy w ciągu najbliższych 12 miesięcy wszystkie zakontraktowane wagony zabiorą pasażerów. Dostawy idą bardzo opornie, podobnie jak morski transport nowych wagonów, który trwa 3 miesiące!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze