Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Prawie osiem miesięcy to za mało na wyjazd tramwaju na linię; przykład Warszawy

infotram
10.01.2023 12:15
0 Komentarzy

13 maja 2022 roku do Warszawy został dostarczony wagon typu 142N o numerze 4001.

Do dnia dzisiejszego, a minęło już prawie osiem miesięcy, nie wyjechał liniowo.

Wagony widmo

Tramwaje Warszawskie zamówiły 20 krótkich wagonów jednokierunkowych. Zostały one oznaczone jako 142N. Dotychczas do stolicy trafił tylko jeden taki pojazd. I słuch o nim zaginął. Od prawie ośmiu miesięcy nie wyjechał na linię. To czas rekordowo długi, zwłaszcza że dostarczane przez polskich producentów wagony zabierają pasażerów po kilku tygodniach (nie miesiącach!) od dostawy.

W czym jest problem tego trudno się dowiedzieć, bo zapora milczenia w Tramwajach Warszawskich jest nadal opuszczona. Nieoficjalnie mówi się o dalszych problemach z wózkami, a nawet o niezgodności ze specyfikacją przetargową.

Problemy mają także dłuższe wagony jednokierunkowe o oznaczeniu 141N. Dopuszczony do ruchu jest jeden pojazd o numerze 4101, który trochę pojeździł i o nim słuch także zaginął. W Warszawie jest oprócz niego jeszcze 9 takich tramwajów, żaden nie ma dopuszczenia do wożenia pasażerów.

W nowym, 2023 roku, czekamy na dalszy przebieg wydarzeń. I już na samym jego początku można mieć wątpliwości czy w ciągu najbliższych 12 miesięcy wszystkie zakontraktowane wagony zabiorą pasażerów. Dostawy idą bardzo opornie, podobnie jak morski transport nowych wagonów, który trwa 3 miesiące!

Komentarze