Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Praga nie pójdzie śladem Krakowa. Nie kupi tramwajów od Stadlera

infotram
10.11.2023 08:45
0 Komentarzy

DPP Praha wybrała dostawcę nowych tramwajów dla Pragi, na podstawie jednomyślnej rekomendacji komisji oceniającej.

Zwycięzcą przetargu na zakup do 200 jednokierunkowych tramwajów przegubowych została spółka Škoda Transportation posiadająca pojazd w 100% niskopodłogowy o roboczej nazwie Škoda ForCity Plus, której ofertę oceniono jako najkorzystniejszą ekonomicznie na podstawie dziesięciu kryteriów,

O zamówieniu

Łączna cena ofertowa zwycięzcy za cały przedmiot zamówienia publicznego wyniosła 16,602 mld koron, zaś cena jednostkowa tramwaju 82,5 mln koron.
9 listopada 2023 roku rozpoczął się 15-dniowy termin, w którym kandydaci mogą złożyć zastrzeżenia do decyzji o wyborze. Po upływie terminów administracyjnych DPP podpisze umowę ramową ze zwycięzcą zamówienia publicznego na zakup do 200 tramwajów. Następnie DPP złoży wiążące zamówienie na 40 z nich, z dostawą pierwszych 20 pojazdów w 2025 r. i kolejnych 20 tramwajów w 2026 r.

DPP Praha wybrała dostawcę nowych tramwajów dla Pragi, na podstawie jednomyślnej rekomendacji komisji oceniającej.
Tramwaj Skody w Pradze

W tym zamówieniu publicznym, które odbyło się w trybie negocjacji DPP otrzymał w wyznaczonym terminie dwie prawidłowo złożone oferty ostateczne. Na drugim miejscu według oceny opłacalności ekonomicznej uplasowała się spółka Stadler, z pojazdem o roboczej nazwie Stadler Tango NG Praha z łączną ceną ofertową 17,765 mld koron i ceną jednostkową tramwaju 88,2 mln koron.
Oprócz zakupu do 200 niskopodłogowych, jednokierunkowych tramwajów przegubowych o długości do 32 metrów, przedmiotem zamówienia publicznego były także akcesoria, tj. wsparcie i rozwój funkcji oprogramowania pojazdów, udostępnienie licencji na oprogramowanie do diagnostyki usterek tramwaju, dokumentacja techniczna pojazdu, szkolenie pracowników DPP oraz dziesięć kompletów części zamiennych.

Komentarze