Polska firma odbudowuje kijowskie metro
Pierwsza polska firma zaangażowana w odbudowę infrastruktury szynowej na Ukrainie po lutym 2022 r.
TINES dzięki projektowi dla Metro Kijów jest jedną z pierwszych polskich firm biorących udział w odbudowie Ukrainy.
Spis treści:
- Jakie produkty firmy TINES zostały wykorzystane do przebudowy odcinka niebieskiej linii metra w Kijowie?
- Jak długo trwała naprawa tunelu na linii Obołońsko-Teremkiwśkiej w Kijowie?
- W jakich innych projektach infrastruktury szynowej, poza Ukrainą, brała udział firma TINES?
Przebudowa zamkniętego odcinka
Szynowe podpory blokowe TINES EBS zostały wykorzystane do przebudowy zamkniętego przez dziewięć miesięcy odcinka niebieskiej linii metra w Kijowie. W newralgicznym odcinku tunelu podpory TINES zminimalizują wibracje przenoszone na konstrukcję.
12 września przywrócono ruch na niebieskiej linii metra w Kijowie, na ok. 8 km odcinku linii Obołońsko-Teremkiwśkiej, między stacjami Łybidśka i Teremki. Ten fragment metra został zamknięty awaryjnie w grudniu 2023 r. ze względu na zły stan tunelu, który zaczął przepuszczać zwiększoną ilość wody i piasku.
– Jesteśmy dumni, że TINES miał swój udział w sukcesie sprawnego przywrócenia bezpiecznego ruchu w kijowskim metrze. Jako producent podpór blokowych w otulinie wiemy, że skuteczna wibroizolacja to gwarancja bezproblemowej eksploatacji i bezpieczeństwa tunelu oraz torów przez wiele lat. Cieszymy się również, że możemy w ten sposób wspierać stolicę Ukrainy w tak trudnym dla całego kraju okresie. Jednocześnie już teraz jako polska firma uczestniczymy w odbudowie ukraińskiej infrastruktury – mówi Tomasz Szuba, Prezes Zarządu TINES Rail S.A.
Trwająca 9 miesięcy naprawa obejmowała rozbiórkę tunelu oraz budowę nowego. W tym celu wykonany został wykop na głębokości 15 m. W przebudowanym odcinku o długości 27 m położono nowe tory oraz zainstalowano nowe systemy tunelowe. Udział TINES polegał na dostarczeniu na plac budowy podpór blokowych w otulinie, które zostały wykorzystane przy montażu nowych torów. Od ubiegłego tygodnia na wyremontowanej linii prowadzony jest ruch pasażerski.
TINES ma bogate i wieloletnie doświadczenie w realizacji zamówień dla tramwajów i metra na Ukrainie, m.in. dla Kijowa i Charkowa.
TINES Rail S.A. jest producentem wibroizolacyjnych elementów konstrukcyjnych w nowoczesnych systemach konstrukcji nawierzchni szynowych, dedykowanych do zastosowań w infrastrukturze kolejowej, tramwajowej i w nawierzchni torowej metra.
Wspólną cechą produktów TINES jest skuteczna izolacja wibroakustyczna, istotnie obniżająca poziom wibracji i hałasu w otoczeniu tras komunikacyjnych, trwałość eksploatacyjna i niskie koszty utrzymania. TINES, który dostarczył nawierzchnie m.in. do tunelu II linii warszawskiego metra, tunelu kolejowego Łódź Fabryczna oraz inwestycji kolejowych w Ukrainie i Kazachstanie, w tym roku świętuje 20-lecie działalności.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze