Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Po wyroku KIO coraz bliżej umowy na budowę linii tramwajowej wzdłuż ul. Ratajczaka w Poznaniu

infotram
25.06.2025 14:30
0 Komentarzy

Kolejny krok do rozpoczęcia jednej z kluczowych inwestycji komunikacyjnych w Poznaniu został właśnie wykonany. Krajowa Izba Odwoławcza przy Urzędzie Zamówień Publicznych oddaliła odwołanie, które złożyła firma Skanska, w związku z wyborem wykonawcy budowy nowej trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka.

Dzięki temu procedura podpisania umowy może być kontynuowana.

Rozkład jazdy:

  1. Które konsorcjum zostało wybrane do realizacji budowy trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka?
  2. Dlaczego Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrywała sprawę związaną z przetargiem na budowę trasy tramwajowej?
  3. Kiedy planowane jest rozpoczęcie robót budowlanych przy ul. Ratajczaka w Poznaniu?
Linia tramwajowa na Ratajczaka
Linia tramwajowa na Ratajczaka/foto: UM Poznań

Konsorcjum NDI Energy i Terlan wykona inwestycję za ponad 100 mln zł

Przypomnijmy, że w postępowaniu przetargowym wpłynęło pięć ofert, spośród których jako najkorzystniejszą wybrano propozycję konsorcjum firm NDI Energy oraz Terlan, o wartości 103,5 mln zł. To właśnie ta oferta została wskazana do realizacji budowy nowego odcinka tramwajowego od ul. Św. Marcin do ul. Królowej Jadwigi w centrum Poznania.

Decyzja ta jednak została zakwestionowana przez jednego z konkurentów – firmę Skanska – która złożyła formalne odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Po dokładnym rozpatrzeniu sprawy KIO oddaliła odwołanie, co otworzyło drogę do dalszych działań administracyjnych.

Skuteczność Poznańskich Inwestycji Miejskich

Zadowolenia z rozstrzygnięcia nie kryje zarząd spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie. – Jestem pod wrażeniem profesjonalizmu naszych pracowników – kierowników projektów, prawników i specjalistów ds. zamówień publicznych. Dziękuję im za to, że od 2019 roku nie przegraliśmy żadnej sprawy przed Krajową Izbą Odwoławczą. To pozwala sprawnie realizować nasze zamierzenia – podkreśla Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki PIM.

Warto przypomnieć, że inwestycja przy ul. Ratajczaka jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej. Z tego względu, zanim umowa zostanie formalnie podpisana, zgodnie z przepisami, niezbędne jest przeprowadzenie przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych tzw. kontroli uprzedniej.

Linia tramwajowa na Ratajczaka
Linia tramwajowa na Ratajczaka

Kiedy ruszą prace budowlane

Rozpoczęcie robót budowlanych przy ul. Ratajczaka zaplanowano na przełom września i października 2025 roku. Ważnym aspektem przygotowań do inwestycji jest współpraca z właścicielami lokali gastronomicznych znajdujących się wzdłuż planowanej trasy. Jak zapewniają władze Poznania, działalność ogródków gastronomicznych będzie mogła być prowadzona do końca września 2025 roku, tak aby nie zakłócać sezonu letniego.

Nowa trasa tramwajowa – istotne udogodnienie dla mieszkańców

Budowa odcinka tramwajowego w ul. Ratajczaka to jedna z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych w ścisłym centrum miasta, która ma poprawić dostępność transportu publicznego i zwiększyć atrakcyjność tej części Poznania. Nowa infrastruktura nie tylko usprawni komunikację, ale także wpisuje się w szerszą strategię zrównoważonego rozwoju transportu w stolicy Wielkopolski.

Komentarze