Po Wrocławiu Łódź; Modertrans realizuje kolejne zamówienie
Modertrans w ostatnim czasie jest liderem w zakresie dostaw tramwajów niskopodłogowych dla polskich miast.
Po zakończeniu zamówienia wrocławskiego producent skoncentruje się na realizacji kontraktu łódzkiego, potem będzie czas na opcję z Wrocławia.
Dla Łodzi
Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl Modertrans zakończył produkcję 25. Moderusa Gamma z zamówienia podstawowego dla MPK Wrocław. Pojazd, po testach w Poznaniu, trafi do przewoźnika. Ale to nie koniec. W tym roku dla Wrocławia zostaną przekazane jeszcze dwa wagony. Równolegle Modertrans pracuje już nad pierwszymi wagonami dla Łodzi, co potwierdził nam Prezes firmy Jarosław Bakinowski. Teraz to właśnie kontrakt łódzki będzie traktowany priorytetowo.
Przypomnijmy, że prace nad pierwszym łódzkim wagonem rozpoczęły się już w maju. W ocenie Jarosława Bakinowskiego, w przypadku wejścia w rytm produkcyjny Modertrans jest w stanie budowań nawet jeden wagon tygodniowo.
Prace przy pierwszym pojeździe są już mocno zaawansowane. Zanim trafi on do przewoźnika będzie przechodził konieczne testy. A te zostaną wykonane w … Łodzi. Przypomnijmy, że miasto ma wąskie tory stąd nie ma możliwości testowania wagonów w Poznaniu.
Tramwaje dla Łodzi będą w pełni klimatyzowane, wyposażone w monitoring, informację pasażerską, udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, a także z miejscem do bezpiecznego przewozu rowerów. Motorniczy będzie miał do dyspozycji ergonomiczną, klimatyzowaną kabinę, wyposażoną w wygodny, pneumatyczny i regulowany fotel, zapewniający komfort pracy, w tym ochronę przed wstrząsami.
Tramwaj, który trafi do Łodzi, będzie konstrukcją pięcioczłonową. Wewnątrz przedziału pasażerskiego zostanie zamontowane oświetlenie w technologii LED.
Miasto planuje, że pierwsze z 30 nowych pojazdów, wartych 268,5 mln zł, zakupionych w ramach programu „Tramwaj dla Łodzi” zostaną dostarczone do naszego miasta na przełomie 2022 i 2023 roku. Będą to nowoczesne, niskopodłogowe, pięcioczłonowe pojazdy oparte na czterech wózkach (w tym również wózkach skrętnych). To pierwsza taka konstrukcja w Polsce znacznie ułatwiająca eksploatację tramwajów i zmniejszająca zużycie kół oraz torowiska. Nowe tramwaje będą stacjonować w przebudowanej zajezdni Chocianowice.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze