Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Po awarii zasilania w warszawskim metrze sytuacja wraca do normy

infotram
10.10.2025 11:15
0 Komentarzy

W środę, 10 października 2025 roku, rano doszło do awarii zasilania na linii metra M1 w Warszawie, w wyniku której pociągi kursowały na skróconej trasie.

Jak poinformowała rzeczniczka Metra Warszawskiego, Anna Bartoń, z przyczyn technicznych linia obsługiwała jedynie odcinek od Kabat do stacji Plac Wilsona.

Rozkład jazdy:

  • Jakie były przyczyny awarii zasilania, która doprowadziła do wstrzymania kursowania metra na części linii M1?
  • W jaki sposób została zorganizowana komunikacja zastępcza na odcinku Plac Wilsona – Młociny?
  • Jak długo trwały prace nad przywróceniem pełnego ruchu pociągów na linii metra M1?
Pociąg testowy
Pociąg Metra Warszawskiego

Wprowadzono komunikację zastępczą

Na północnym fragmencie trasy, między Placem Wilsona a Młocinami, wprowadzono zastępczą komunikację autobusową. Uruchomiona linia Z zastępowała kursy metra i jeździła na trasie Metro Młociny – Kasprowicza – Sacharowa – Żeromskiego – Słowackiego – Plac Wilsona. Dodatkowo, wybrane kursy autobusowej linii 2 zostały skierowane bezpośrednio do stacji metra Plac Wilsona, aby usprawnić przesiadki i ograniczyć utrudnienia w ruchu pasażerskim.

Ekipy techniczne Metra Warszawskiego prowadziły intensywne prace nad usunięciem awarii i przywróceniem zasilania na wyłączonym odcinku. Jak przekazała rzeczniczka spółki, działania miały na celu jak najszybsze wznowienie normalnego ruchu na całej trasie linii M1.

Komentarze