Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy poznański Solaris Tramino dostarczony!

infotram
04.05.2011 16:55
0 Komentarzy
W ubiegłym tygodniu, co już sygnalizowaliśmy na łamach InfoTram, w zajezdni tramwajowej MPK Poznań przy ul. Głogowskiej pojawił się pierwszy tramwaj Tramino, wyprodukowany przez firmę Solaris Bus &Coach.  Egzemplarz ten uzyskał już zezwolenie na jazdy testowe bez pasażerów –mówi Jan Firlik, Dyrektor Przewozów Tramwajowych MPK Poznań Sp. z o.o. Dlatego można już zobaczyć go na poznańskich trasach. Zgodnie z umową zawartą przez naszą Spółkę z firmą Solaris Bus &Coach, powyższy tramwaj zostanie przekazany nam w czerwcu. I wtedy już na pewno będzie woził pasażerów. Następnie, począwszy od lipca, nasze przedsiębiorstwo będzie otrzymywać do użytku cztery sztuki Solaris Tramino miesięcznie –dodaje Jan Firlik.
Pierwszy poznański Solaris Tramino (foto: MPK Poznań)
Jak powszechnie już wiadomo nie jest to pierwsze Tramino, jakie pojawiło się u poznańskiego przewoźnika. Przypomnijmy, iż to właśnie MPK już od stycznia eksploatuje w ruchu liniowym pierwszy egzemplarz Solarisa Tramino, który jest pojazdem prototypowym i zarazem pierwszym wyprodukowanym przez firmę Solaris Bus&Coach. Już wówczas było wiadomym, że tramwaje docelowo przeznaczone dla MPK Poznań Sp. z o.o. będą różniły się od wersji wczesnorozwojowej. Różnice w stosunku do tego pierwszego prototypu są znaczące, szczególnie dla pasażerów –wyjaśnia Dyrektor Przewozów Tramwajowych MPK Poznań Sp. z o.o Jan Firlik. Już na pierwszy rzut oka widać, że wagon jest inny – pomalowany został w żółto-zielone barwy MPK Poznań Sp. z o.o. Poza tym posiada znacznie szersze drzwi wejściowe – o 20 cm w stosunku do prototypu powiększone są drzwi podwójne, natomiast pojedyncze o 10 cm. Zamiast skośnych wykończeń boków wagonu zastosowano wykończenia proste, dlatego też tramwaj osadzony jest bliżej krawędzi peronu. Jednocześnie sprawia wrażenie szerszego od prototypu pomimo tego, że szerokość w stosunku do pierwszego egzemplarza została pozostawiona bez zmian. Zmianie uległy także siedzenia dla pasażerów. Zamiast plastikowych zastosowano wyściełane tkaniną zieloną w żółte kropki i z obowiązkowym logo naszej firmy. Samych miejsc siedzących jest trochę mniej, gdyż zdecydowaliśmy się na zmniejszenie ich ilości na rzecz szerszego przejścia. Dzięki temu zabiegowi, zyskaliśmy więcej miejsca dla pasażerów w przestrzeni wewnętrznej pojazdu. Docelowo tramwaj będzie miał zainstalowane biletomaty do sprzedawania biletów oraz pełen monitoring wnętrza. Obecnie Solaris Tramino przez media centralne uznany został za Mercedesa wśród tramwajów. Mam nadzieję, że na takie miano będzie zasługiwał. Bez dwóch zdań jest to na pewno najnowocześniejszy tramwaj w Poznaniu, a myślę, że nawet w Polsce –mówi Jan Firlik.
Pierwszy poznański Solaris Tramino (foto: MPK Poznań)
Już niebawem kolejne Solarisy Tramino pojawią się w MPK. W kolejnych miesiącach, począwszy od czerwca, mają pojawiać się średnio cztery wagony. Łącznie przewoźnik będzie eksploatował 45 wagonów, będących pierwszymi seryjnymi wagonami, wyprodukowanymi przez firmę Solaris Bus&Coach.  
Pierwszy poznański Solaris Tramino (foto: MPK Poznań)
Podstawowe dane techniczne Solarisa Tramino dla MPK Poznań
Niska podłoga
100% (brak stopni wewnątrz tramwaju)
Liczba członów
5
Klimatyzacja
Przestrzeń pasażerska
Szerokość
2 400 mm
Szerokość pojedynczych wejść 
750 mm
Szerokość podwójnych wejść
1500 mm
Szerokość przejście wewnątrz
750 mm
Liczba pasażerów
229

Komentarze