Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy dwukierunkowy tramwaj dostarczony do Szczecina

infotram
14.12.2020 08:15
0 Komentarzy

14 grudnia 2020 roku wczesnym rankiem do Szczecina przyjechał pierwszy z zamówionych tramwajów dwukierunkowych.

Przed pracownikami spółki Tramwaje Szczecińskie ostatnie prace, żeby w kolejnych tygodniach mógł wyjechać na linię.

Moderus Beta MF 29 AC BD

W poniedziałek został dostarczony pierwszy dwukierunkowy tramwaj Moderus Beta MF 29 AC BD. Dostawa realizowana jest w ramach umowy zawartej we wrześniu firmą Modertrans Poznań Sp. z o.o., która przewiduje dostawę dwóch takich pojazdów z możliwością skorzystania z prawa opcji na kolejne dwa tramwaje.

Prace montażowe zostały wykonane przez naszych pracowników w hali produkcyjnej u Wykonawcy. To pozwoli na szybsze włączenie pojazdu do eksploatacji. Po rozładunku pojazdu rozpoczną się prace przygotowujące związane między innymi z wykonaniem prób dynamicznych oraz uruchamianiem i konfiguracją poszczególnych systemów w pojeździe. Nowy nabytek musi być także dostosowany do szczecińskiej specyfiki – informacja pasażerska, monitoring, system zarządzania zajezdnią. Przeprowadzone zostaną również szkolenia praktyczne motorniczych i obsługi zajezdniowej.

Podczas remontów

Tramwaj dwukierunkowy będzie wykorzystany w różnym zakresie. Podczas remontów, na dedykowane fragmenty sieci lub do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi. Wykorzystanie takich tramwajów umożliwia uruchomienie linii bez konieczności budowy klasycznej pętli tramwajowej.

Dane techniczne

Wybrane dane techniczne tramwaju częściowo niskopodłogowego, dwukierunkowego:

długość tramwaju 28 250 mm,

szerokość tramwaju 2 354 mm,

liczba miejsc ogółem 196 (w tym siedzących: stałych 40, uchylnych 6),

udział niskiej podłogi wynosi 25%,

system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego oraz kabiny motorniczego (klimatyzacja całopojazdowa),

dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej (oznakowane na podłodze dużym znakiem graficznym) oraz dwie platformy ułatwiające wjazd na wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy).

system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy), monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,

w każdym członie, w przedziale pasażerskim będą zainstalowane po dwa podwójne gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonu komórkowego.

Zamawiający przewiduje skorzystanie z prawa opcji zawartej w umowie.

Komentarze