Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsze wagony już na Franowie

infotram
03.10.2012 22:05
0 Komentarzy
Do nowej poznańskiej zajezdni Franowo wjechały pierwsze tramwaje. W piątek, 28 września. Na razie testowo. Obiekt jest jeszcze w budowie, gotowy ma być na koniec przyszłego roku. W tej chwili ukończona została hala postojowa, która może pomieścić 100 wagonów. Ale MPK z przeprowadzką nie chce czekać. Pierwsze wagony już na dniach zaczną stacjonować na Franowie. MPK dostało zgodę na użytkowanie obiektu. Docelowo pod dachem zajezdni ma nocować 150 tramwajów. W pierwszej kolejności trafią tu wagony z innych poznańskich zajezdni, następnie te, dziś nocujące na pętlach i ulicach.
Pierwsze wagony na Franowie (foto: MPK Poznań)Pierwsze wagony na Franowie (foto: MPK Poznań)Pierwsze wagony na Franowie (foto: MPK Poznań)
Zakład będzie jednym z największych i najnowocześniejszych tego rodzaju obiektów w Europie. Jego obszar, sięgający 17 hektarów, przekroczy powierzchnię wszystkich dotychczas istniejących w Poznaniu zajezdni tramwajowych. Dla porównania zajezdnia przy ul. Głogowskiej, która obsługuje największa liczbę tramwajów zajmuje 2,9 hektara. 150 pociągów, które mają tam stacjonować to dwu i półkrotnie więcej niż w największej dotychczas zajezdni w Poznaniu, właśnie tej przy ulicy Głogowskiej, gdzie mieści się 63 wagonów. Zajezdnia na Franowie będzie też pierwszą automatyczną zajezdnią tramwajową w Polsce i zarazem największą tego rodzaju inwestycją w naszej części Europy. Rozwiązanie oparte zostało o oprogramowanie do zarządzania zajezdnią PSItraffic, wdrożone już przez PSI Transcom w kilku zajezdniach tramwajowych w Europie. Budowa zajezdni kosztuje 208 milionów złotych. Prace wykonuje ZUE SA.   

Komentarze