Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsza PESA Swing zaprezentowana

infotram
15.05.2010 22:16
0 Komentarzy
W środę 12 maja 2010 roku PESA Bydgoszcz S.A. zaprezentowała w swojej siedzibie tramwaj SWING – pierwszy ze 186 niskopodłogowych, klimatyzowanych, pięcioczłonowych pojazdów, jakie w wyniku ubiegłorocznego przetargu i na mocy podpisanej przed rokiem umowy otrzyma Warszawa.
PESA Swing dla WarszawyPESA Swing dla WarszawyPESA Swing dla Warszawy
W prezentacji wzięli m.in. udział: Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy Jacek Wojciechowicz, dyrektor ZTM Warszawa Leszek Ruta i prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos. Goście nie kryli zadowolenia z produktu, który pokazali gospodarze – Prezes Zarządu PESA Bydgoszcz S.A. Tomasz Zaboklicki, dyrektor marketingu i rozwoju Jerzy Berg, dyrektor finansowy Robert Święchowiczem wraz z współpracownikami. Mimo, że nabywcy i przyszli użytkownicy SWING-ów na bieżąco byli informowani o realizacji projektu – odbywając z przedstawicielami producenta ponad 40 spotkań -końcowy efekt i tak zrobił na nich doskonałe wrażenie. Zarówno pod względem designu tramwaju, komfortu podróżowania czy zastosowanych rozwiązań technologicznych, jak i spełniania wszelkich norm bezpieczeństwa.
Tego samego dnia po południu pojazd został zaprezentowany Zastępcy Prezydenta Bydgoszczy Maciejowi Grześkowiakowi oraz Prezesowi Zarządu MZK Bydgoszcz Pawłowi Czyrnemu i członkowi Zarządu, zastępcy dyrektora ds. ekonomiczno-finansowych Andrzejowi Wadyńskiemu.
Przedstawiciel władz miasta i kierownictwo miejskiego przewoźnika z zainteresowaniem – i, co tu ukrywać, uznaniem – zapoznali się ze SWING-iem, bowiem właśnie ten pojazd zostanie zapewne zaproponowany Bydgoszczy, jeśli w przyszłości dojdzie do zapowiadanego już wcześniej przetargu na dostawy nowych tramwajów.
PESA Swing dla WarszawyPESA Swing dla WarszawyPESA Swing dla Warszawy
O Swingu słów parę
Niskopodłogowe Tramwaje SWING są propozycją skierowaną dla komunikacji miejskiej, w kraju i za granicą. Spełniają on rosnące potrzeby pasażerów i przewoźników. Bryła nadwozia charakteryzuje się nowoczesnym, harmonijnym kształtem oraz dużą przeszkloną powierzchnią.
Design tramwajów produkowanych w PESA, gdzie powstał pierwszy w Polsce, całkowicie niskopodłogowy i jednoprzestrzenny pojazd, łączy w sobie nowoczesność z klasycznymi wzorcami. Dobór kolorystyki zewnętrznej i wnętrzna pojazdu oraz siedzeń dokonywane są wspólnie z Klientem.
Komfort jazdy zapewnia zawieszenie, które posiada dwa stopnie usprężynowania. Wózki z klasycznymi osiami, będące sprawdzonym rozwiązaniem, zapewniają niezawodność oraz prostotę obsługi podczas codziennej eksploatacji. Zastosowanie najwyższej klasy komponentów oraz doświadczeniu zdobytemu podczas eksploatacji tramwaje SWING zapewniają wysoką jakość i niezawodność. Nowoczesna i ergonomiczna kabina motorniczego zapewnia komfortowe warunki pracy, a zastosowanie systemu diagnostyki on-line umożliwia monitorowanie stanu pracy floty pojazdów w czasie rzeczywistym. Dzięki zastosowaniu systemu klasyfikacji zdarzeń motorniczy może precyzyjnie określić, sposób postępowania w każdym momencie.
Modułowa budowa tramwaju, zarówno w zakresie konstrukcji jak i wyposażenia umożliwia dopasowanie pojazdu do wymogów klienta. W zależności od potrzeb przewozowych operatora PESA proponuje pojazdy 3, 5 lub 7 członowe, także w wersji dwukierunkowej. Tramwaje przystosowane są do poruszania się po torach o szerokości 1435mm i 1000mm.
 W wersji jednokierunkowej Tramwaje SWING oferują następujące możliwości przewozowe:
 
Miejsca siedzące
Miejsca stojące (5os/m2)
3- członowy
    26
    91
5- członowy
    40
    161
7- członowy
    57
    224
Tramwaj Swing jest całkowicie niskopodłogowy, dzięki czemu jest przyjazny dla osób starszych, niepełnosprawnych i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wygodny dostęp do tramwaju, także wózkiem dziecięcym umożliwia wysuwana automatycznie rampa.
Tramwaj, dzięki jednoprzestrzennej budowie zaskakuje przestronnością wnętrza i wygodą podróżowania. Dbając o bezpieczeństwo podróżujących zastosowano system monitoringu. Dla ułatwienia podróżowania we wnętrzu umieszczony został automat do sprzedaży biletów oraz system informacji pasażerskiej.
PESA Swing dla WarszawyPESA Swing dla Warszawy
Komfort we wnętrzu zapewniają układy klimatyzacji, zarówno w kabinie motorniczego jak i w przedziale pasażerskim. Zastosowanie nowoczesnego układu napędowego daje możliwość rekuperacji energii, na życzenie klienta tramwaj można dodatkowo wyposażyć w zasobniki energii, co przyczynia się do obniżenia kosztów eksploatacji. Dzięki zastosowanemu napędowi istnieje możliwość przemieszczania pojazdu w warunkach braku zasilania. Wykorzystanie energii zgromadzonej w bateriach pozwala na pokonanie kilkudziesięciu metrów. Szczególnie przydatne staje się to przy zaniku zasilania sieci, gdy zachodzi potrzeba zjechania ze skrzyżowania lub wjechania na torowisko nie posiadające trakcji (np. hala remontowa).
Każdy pojazd wyposażony jest w nowoczesne systemy emisji reklam i informacji pasażerskiej.
W ramach zawartych kontraktów tramwaje SWING trafią wkrótce w ilości 186 sztuk do Warszawy (największy kontrakt w historii Tramwajów Warszawskich oraz PESA), i Gdańska gdzie na tory obsługiwane przez Zakład Komunikacji Miejskiej trafi 35 szt.
Ponadto dla miasta Szeged zostanie dostarczonych 9 szt. wersji tramwaju na rynek węgierski pod nazwą Csárdás.

Komentarze