Pierwsza PESA Swing zaprezentowana
infotram
15.05.2010 22:16
0 Komentarzy
Pierwsza PESA Swing zaprezentowana
W środę 12 maja 2010 roku PESA Bydgoszcz S.A. zaprezentowała w swojej siedzibie tramwaj SWING – pierwszy ze 186 niskopodłogowych, klimatyzowanych, pięcioczłonowych pojazdów, jakie w wyniku ubiegłorocznego przetargu i na mocy podpisanej przed rokiem umowy otrzyma Warszawa.
W prezentacji wzięli m.in. udział: Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy Jacek Wojciechowicz, dyrektor ZTM Warszawa Leszek Ruta i prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos. Goście nie kryli zadowolenia z produktu, który pokazali gospodarze – Prezes Zarządu PESA Bydgoszcz S.A. Tomasz Zaboklicki, dyrektor marketingu i rozwoju Jerzy Berg, dyrektor finansowy Robert Święchowiczem wraz z współpracownikami. Mimo, że nabywcy i przyszli użytkownicy SWING-ów na bieżąco byli informowani o realizacji projektu – odbywając z przedstawicielami producenta ponad 40 spotkań -końcowy efekt i tak zrobił na nich doskonałe wrażenie. Zarówno pod względem designu tramwaju, komfortu podróżowania czy zastosowanych rozwiązań technologicznych, jak i spełniania wszelkich norm bezpieczeństwa.
Tego samego dnia po południu pojazd został zaprezentowany Zastępcy Prezydenta Bydgoszczy Maciejowi Grześkowiakowi oraz Prezesowi Zarządu MZK Bydgoszcz Pawłowi Czyrnemu i członkowi Zarządu, zastępcy dyrektora ds. ekonomiczno-finansowych Andrzejowi Wadyńskiemu.
Przedstawiciel władz miasta i kierownictwo miejskiego przewoźnika z zainteresowaniem – i, co tu ukrywać, uznaniem – zapoznali się ze SWING-iem, bowiem właśnie ten pojazd zostanie zapewne zaproponowany Bydgoszczy, jeśli w przyszłości dojdzie do zapowiadanego już wcześniej przetargu na dostawy nowych tramwajów.
Tego samego dnia po południu pojazd został zaprezentowany Zastępcy Prezydenta Bydgoszczy Maciejowi Grześkowiakowi oraz Prezesowi Zarządu MZK Bydgoszcz Pawłowi Czyrnemu i członkowi Zarządu, zastępcy dyrektora ds. ekonomiczno-finansowych Andrzejowi Wadyńskiemu.
Przedstawiciel władz miasta i kierownictwo miejskiego przewoźnika z zainteresowaniem – i, co tu ukrywać, uznaniem – zapoznali się ze SWING-iem, bowiem właśnie ten pojazd zostanie zapewne zaproponowany Bydgoszczy, jeśli w przyszłości dojdzie do zapowiadanego już wcześniej przetargu na dostawy nowych tramwajów.
O Swingu słów parę
Niskopodłogowe Tramwaje SWING są propozycją skierowaną dla komunikacji miejskiej, w kraju i za granicą. Spełniają on rosnące potrzeby pasażerów i przewoźników. Bryła nadwozia charakteryzuje się nowoczesnym, harmonijnym kształtem oraz dużą przeszkloną powierzchnią.
Design tramwajów produkowanych w PESA, gdzie powstał pierwszy w Polsce, całkowicie niskopodłogowy i jednoprzestrzenny pojazd, łączy w sobie nowoczesność z klasycznymi wzorcami. Dobór kolorystyki zewnętrznej i wnętrzna pojazdu oraz siedzeń dokonywane są wspólnie z Klientem.
Komfort jazdy zapewnia zawieszenie, które posiada dwa stopnie usprężynowania. Wózki z klasycznymi osiami, będące sprawdzonym rozwiązaniem, zapewniają niezawodność oraz prostotę obsługi podczas codziennej eksploatacji. Zastosowanie najwyższej klasy komponentów oraz doświadczeniu zdobytemu podczas eksploatacji tramwaje SWING zapewniają wysoką jakość i niezawodność. Nowoczesna i ergonomiczna kabina motorniczego zapewnia komfortowe warunki pracy, a zastosowanie systemu diagnostyki on-line umożliwia monitorowanie stanu pracy floty pojazdów w czasie rzeczywistym. Dzięki zastosowaniu systemu klasyfikacji zdarzeń motorniczy może precyzyjnie określić, sposób postępowania w każdym momencie.
Modułowa budowa tramwaju, zarówno w zakresie konstrukcji jak i wyposażenia umożliwia dopasowanie pojazdu do wymogów klienta. W zależności od potrzeb przewozowych operatora PESA proponuje pojazdy 3, 5 lub 7 członowe, także w wersji dwukierunkowej. Tramwaje przystosowane są do poruszania się po torach o szerokości 1435mm i 1000mm.
W wersji jednokierunkowej Tramwaje SWING oferują następujące możliwości przewozowe:
Design tramwajów produkowanych w PESA, gdzie powstał pierwszy w Polsce, całkowicie niskopodłogowy i jednoprzestrzenny pojazd, łączy w sobie nowoczesność z klasycznymi wzorcami. Dobór kolorystyki zewnętrznej i wnętrzna pojazdu oraz siedzeń dokonywane są wspólnie z Klientem.
Komfort jazdy zapewnia zawieszenie, które posiada dwa stopnie usprężynowania. Wózki z klasycznymi osiami, będące sprawdzonym rozwiązaniem, zapewniają niezawodność oraz prostotę obsługi podczas codziennej eksploatacji. Zastosowanie najwyższej klasy komponentów oraz doświadczeniu zdobytemu podczas eksploatacji tramwaje SWING zapewniają wysoką jakość i niezawodność. Nowoczesna i ergonomiczna kabina motorniczego zapewnia komfortowe warunki pracy, a zastosowanie systemu diagnostyki on-line umożliwia monitorowanie stanu pracy floty pojazdów w czasie rzeczywistym. Dzięki zastosowaniu systemu klasyfikacji zdarzeń motorniczy może precyzyjnie określić, sposób postępowania w każdym momencie.
Modułowa budowa tramwaju, zarówno w zakresie konstrukcji jak i wyposażenia umożliwia dopasowanie pojazdu do wymogów klienta. W zależności od potrzeb przewozowych operatora PESA proponuje pojazdy 3, 5 lub 7 członowe, także w wersji dwukierunkowej. Tramwaje przystosowane są do poruszania się po torach o szerokości 1435mm i 1000mm.
W wersji jednokierunkowej Tramwaje SWING oferują następujące możliwości przewozowe:
|
Miejsca siedzące
|
Miejsca stojące (5os/m2)
|
3- członowy
|
26
|
91
|
5- członowy
|
40
|
161
|
7- członowy
|
57
|
224
|
Tramwaj Swing jest całkowicie niskopodłogowy, dzięki czemu jest przyjazny dla osób starszych, niepełnosprawnych i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wygodny dostęp do tramwaju, także wózkiem dziecięcym umożliwia wysuwana automatycznie rampa.
Tramwaj, dzięki jednoprzestrzennej budowie zaskakuje przestronnością wnętrza i wygodą podróżowania. Dbając o bezpieczeństwo podróżujących zastosowano system monitoringu. Dla ułatwienia podróżowania we wnętrzu umieszczony został automat do sprzedaży biletów oraz system informacji pasażerskiej.
Tramwaj, dzięki jednoprzestrzennej budowie zaskakuje przestronnością wnętrza i wygodą podróżowania. Dbając o bezpieczeństwo podróżujących zastosowano system monitoringu. Dla ułatwienia podróżowania we wnętrzu umieszczony został automat do sprzedaży biletów oraz system informacji pasażerskiej.
Komfort we wnętrzu zapewniają układy klimatyzacji, zarówno w kabinie motorniczego jak i w przedziale pasażerskim. Zastosowanie nowoczesnego układu napędowego daje możliwość rekuperacji energii, na życzenie klienta tramwaj można dodatkowo wyposażyć w zasobniki energii, co przyczynia się do obniżenia kosztów eksploatacji. Dzięki zastosowanemu napędowi istnieje możliwość przemieszczania pojazdu w warunkach braku zasilania. Wykorzystanie energii zgromadzonej w bateriach pozwala na pokonanie kilkudziesięciu metrów. Szczególnie przydatne staje się to przy zaniku zasilania sieci, gdy zachodzi potrzeba zjechania ze skrzyżowania lub wjechania na torowisko nie posiadające trakcji (np. hala remontowa).
Każdy pojazd wyposażony jest w nowoczesne systemy emisji reklam i informacji pasażerskiej.
W ramach zawartych kontraktów tramwaje SWING trafią wkrótce w ilości 186 sztuk do Warszawy (największy kontrakt w historii Tramwajów Warszawskich oraz PESA), i Gdańska gdzie na tory obsługiwane przez Zakład Komunikacji Miejskiej trafi 35 szt.
Ponadto dla miasta Szeged zostanie dostarczonych 9 szt. wersji tramwaju na rynek węgierski pod nazwą Csárdás.
Każdy pojazd wyposażony jest w nowoczesne systemy emisji reklam i informacji pasażerskiej.
W ramach zawartych kontraktów tramwaje SWING trafią wkrótce w ilości 186 sztuk do Warszawy (największy kontrakt w historii Tramwajów Warszawskich oraz PESA), i Gdańska gdzie na tory obsługiwane przez Zakład Komunikacji Miejskiej trafi 35 szt.
Ponadto dla miasta Szeged zostanie dostarczonych 9 szt. wersji tramwaju na rynek węgierski pod nazwą Csárdás.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje nie dojadą do dworca Łódź Fabryczna
Pasażerza darmo
17.03.2025
Gdańsk: Tramwaje wracają na ul. 3-go Maja
Pasażerza darmo
17.03.2025
Tramwaje MPK Łódź wrócą na Dąbrowę. Pojedzie tam linia nr 13
Pasażerza darmo
04.03.2025
Łódź: Tramwaje linii 15 wracają na Stoki
Pasażerza darmo
03.03.2025
Zmiany w kursowaniu tramwajów MPK Łódź. Przebudowa wodociągu
Pasażerza darmo
12.02.2025
Tramwaje wróciły na ulicę Kołłątaja we Wrocławiu
Pasażerza darmo
10.02.2025
W weekend warszawskie metro ponownie nie dojedzie na Kabaty
Pasażerza darmo
07.02.2025
Tramwaje MPK Łódź nie pojadą na Stoki. Będą zastępcze autobusy
Pasażerza darmo
07.02.2025
Po tygodniowej przerwie tramwaje MPK Łódź wracają na Piotrkowską
Pasażerza darmo
30.01.2025
Zmiany w kursowaniu warszawskich tramwajów i metra. Pojadą rzadziej
Pasażerza darmo
30.01.2025
Awaryjna naprawa torowiska we Wrocławiu. Zmiany w komunikacji tramwajowej
Pasażerza darmo
27.01.2025
Tramwaje MPK Łódź nie jeżdżą ul. Piotrkowską
Pasażerza darmo
24.01.2025
W Hyundaiu zepsuły się hamulce. Zablokował centrum Warszawy
Pasażerza darmo
22.01.2025
W Bydgoszczy więcej kursów obsłużą tramwaje niskopodłogowe
Pasażerza darmo
21.01.2025
Tramwaje MPK Łódź nie pojadą ul. Gdańską
Pasażerza darmo
09.01.2025
Metro nie dojedzie do Bemowa. Pojadą autobusy
Pasażerza darmo
02.01.2025
Gdańsk uruchamia nocną sylwestrową linię tramwajową N0
Pasażerza darmo
31.12.2024
Elbląg uruchamia nocne tramwaje w sylwestrową noc
Pasażerza darmo
31.12.2024
MPK Wrocław zawiesza dwie linie tramwajowe
Pasażerza darmo
30.12.2024
Mikołajkowy tramwaj zapewni dojazd na Bydgoski Jarmark Świąteczny
Pasażerza darmo
06.12.2024
Gdańsk: Weekendowe prace na pętli Zaspa
09.11.2024
Więcej z Działu Prawo
Z młotkiem na tramwaj. W Szczecinie
27.12.2024
Zapłaci 5 tys. zł za jazdę tramwajem
23.08.2024
Na żądanie pasażera i poza przystankiem. MPK Kraków mówi stanowcze nie!
Prawoza darmo
30.12.2023
Próbował wepchnąć inne osoby pod pociąg metra. Szuka go Policja
Prawoza darmo
08.12.2023
Sprawca wypchnięcia z tramwaju w Rudzie Śląskiej zatrzymany
Prawoza darmo
24.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Nowa era paryskiego metra z nowymi składami MF19
Przewoźnicyza darmo
18.02.2025
Ołomuniec wycofuje tramwaje Astra i Tatra T3
Przewoźnicyza darmo
14.02.2025
MPK Kraków z kolejnymi używanymi tramwajami. Trzy GT8SU
Przewoźnicyza darmo
14.02.2025
Kijów zamówił trzy kolejne tramwaje od Tatra Yug
Przewoźnicyza darmo
08.02.2025
Grudziądz z kasą na 3 nowe tramwaje
29.01.2025
Więcej z Działu Producenci
Tramwaje Stadler Tramlink w Mediolanie. ATM modernizuje flotę
Producenciza darmo
20.02.2025
Oto TINA. Od Stadlera dla Rostocku
20.02.2025
Tramwaje Škoda debiutują w Bonn
11.12.2024
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Więcej z Działu Infrastruktura
Trwa budowa metra na Bemowie
10.03.2025
Gdańsk zawiesza linię nr 4. Kursy wykona linia nr 2
Infrastrukturaza darmo
05.03.2025
Zajezdnia Tramwajów Warszawskich „Praga” ma 100 lat
Infrastrukturaza darmo
01.03.2025
Kraków zmodernizuje węzeł tramwajowy przy ul. Piłsudskiego
Infrastrukturaza darmo
27.02.2025
Komentarze