Pięć aneksów do umowy. Wiemy ile ostatecznie Tramwaje Warszawskie zapłaciły za Hyundaie
Tramwaje Warszawskie pięciokrotnie aneksowały umowę z Hyundai Rotem Company.
Jeden z tych aneksów zwiększył kwotę, którą przewoźnik musiał zapłacić za 123 wagony.
Droższe tramwaje
Zwiększenie kwoty za tramwaje nastąpiło na mocy aneksu nr 5 do umowy. Jak podano konieczność modyfikacji spowodowana okolicznościami, których instytucje zamawiające nie mogły przewidzieć.
Zmiany dotyczące zwiększenia kwoty wynagrodzenia należnego wykonawcy stały się niezbędne, ponieważ:
1) na obszarze Polski 20 marca 2020 r. ogłoszony został stan epidemii zakaźnej choroby COVID-19,
2) Światowa Organizacja Zdrowia 11 marca 2020 r. uznała epidemię COVID-19 za pandemię, stanowiącą zgodnie umową siłę wyższą,
3) w toku realizacji umowy wystąpiły okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19, mające wpływ na należyte wykonywanie umowy, tj. wstrzymanie produkcji podzespołów do tramwajów, zamknięcie biura wykonawcy, utrudnienia w zakresie kontroli produkcji podzespołów do tramwajów, gdzie od połowy 2021 r. wykonawca i jego dostawcy zmagali się z kolejną falą epidemii, która ponownie wpłynęła na brak możliwości realizacji umowy zgodnie z przyjętymi założeniami.
Aneks nr 5 zmienia wartość zamówienia określoną pierwotnie w umowie o 174 000 zł netto. Ostatecznie więc Tramwaje Warszawskie zapłaciły za wagony 1 837 965 557,67 zł netto.
Przedmiotem zamówienia była dostawa fabrycznie nowych tramwajów jednokierunkowych i dwukierunkowych, całkowicie niskopodłogowych, wieloczłonowych wraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym, pakietem naprawczym, pakietem eksploatacyjnym, pakietem materiałów niezbędnych do wykonania naprawy głównej, szkoleniami, dokumentacją techniczną łącznie z licencjami i oprogramowaniem łącznie z licencjami oraz wykonywaniem napraw powypadkowych (w okresie gwarancji tramwajów).
Przedmiot zamówienia obejmował:
1) podstawowy (gwarantowany) zakres zamówienia, tj. dostawę 123 tramwajów wraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym, pakietem naprawczym, pakietem eksploatacyjnym, pakietem materiałów niezbędnych do wykonania naprawy głównej, szkoleniami, dokumentacją techniczną łącznie z licencjami i oprogramowaniem łącznie z licencjami oraz wykonywaniem napraw powypadkowych (w okresie gwarancji tramwajów),
2) zakres zamówienia w ramach opcji, tj. dostawę 90 tramwajów wraz z pakietem naprawczym, pakietem eksploatacyjnym, pakietem materiałów niezbędnych do wykonania naprawy głównej, dokumentacją techniczną łącznie z licencjami i oprogramowaniem łącznie z licencjami oraz wykonywaniem napraw powypadkowych (w okresie gwarancji tramwajów).
Jak wiadomo opcja nie została zrealizowana, bo producent nie chciał dostarczyć dodatkowych tramwajów. Stołeczny przewoźnik zapowiedział ogłoszenie nowych przetargów.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze