Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PESA zostaje `na szynach`

infotram
23.06.2015 10:37
0 Komentarzy

Celem naszej firmy jest dalszy rozwój ? mówi nam RobertŚwiechowicz, wiceprezes PESY. Nie chwalimy się strategią, ale na pewno będziemystawiać nadal na dwa filary: pojazdy kolejowe i tramwaje. W tym miejscu wartozatrzymać się na chwilę przy drugim z nich, zwłaszcza, że jak zaznacza RobertŚwiechowicz stanowi on około 50% produkcji. Jesteśmy już bardzo istotnym narynku, a może nawet jednym z największych na świecie producentów tramwajów ?mówi dalej wiceprezes PESY.

Jak się dowiadujemy bydgoska firma zostaje ?na szynach?.Chcemy być najlepsi ? mówi Robert Świechowicz. Nie sposób zatem w tym miejscu,mimo wszystko, zapytać o wejście PESY na inne obszary produkcji pojazdówszeroko pojętego transportu zbiorowego. Wiceprezes PESY nie pozostawia jednakzłudzeń. Bydgoska firma koncentruje się na budowie pojazdów szynowych, w tymrzecz jasna tramwajów. Największy polski producent chce skutecznie konkurować zinnymi wielkimi graczami tego rynku. To zapewne nie pozostaje bez wpływu nataką a nie inną drogę, jaką obrała bydgoska firma. Wszystko, co może jeździć naszynach jest w kręgu naszego zainteresowania ? stwierdza Robert Świechowicz,dementując tym samym zainteresowanie PESY kupnem Solbusa czy Autosanu. Klient,jeśli chodzi o pojazdy komunikacji miejskiej jest ten sam, jednak technika produkcjijest zupełnie inna. Żeby być najlepszym na rynku trzeba być fachowcem w swojejdziedzinie. Nie można być specjalistą od wszystkiego ? konkluduje wiceprezesPESY. 

My ze swojej strony dodajmy, że PESA jest dostawcą zdecydowanej większości tramwajów dla polskich przewoźników. Dodatkowo swoje wagony wysyła także na eksport, do kilku krajów europejskich. W ostatnim czasie bydgoska firma startowała także, na razie bez powodzenia, w przetargu na dostawę wagonów metra. Ten etap rozwoju PESA ma jednak jeszcze przed sobą. Gdzie producent chce sprzedawać swoje produkty? Więcej na ten temat wkrótce w InfoTram.  

Komentarze