Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PESA kończy realizację zamówienia dla Gdańska. Dziś przyjedzie ostatni Jazz

infotram
18.02.2021 11:15
0 Komentarzy

Dziś w nocy (18/19 lutego 2021 roku) Pesa Bydgoszcz dostarczy ostatni z 30-tu zamówionych tramwajów Jazz Duo – napisał na Facebooku Piotr Borawski – Wiceprezydent Gdańska.

I dodał, że jest to zatem ostatnia okazja aby zobaczyć efektowny rozładunek na Nowych Ogrodach.

30 Jazzów

Dostawy rozpoczęły się w drugim półroczu 2020. To druga transza zamówienia, czyli kolejnych 15 nowych tramwajów. Wcześniej PESA dostarczyła także 15 takich tramwajów. Każdy nowy wagon przypomina wyglądem pojazdy tego samego typu, które od pięciu lat wożą gdańskich pasażerów. Tramwaj jest wyposażony m.in. w klimatyzację i defibrylator AED, umieszczony w kabinie motorniczego. Zamontowane w nim siedzenia oraz tapicerka zostały wykonane z trwałych, materiałów wandaloodpornych. Poza tym ten, jak i wszystkie zamówione tramwaje, zostaną dopasowane do potrzeb pasażerów o ograniczonych możliwościach ruchowych oraz wzrokowych: kolumny i poręcze są w jaskrawym żółtym kolorze, a wszystkie przyciski opisane zostały w alfabecie Braille’a. W pojeździe znajduje się również wydzielona powierzchnia dla wózków inwalidzkich i dziecięcych.

Pesy Jazz Duo mają blisko 30 metrów długości, 2,4 metra szerokości oraz 3,4 metra wysokości. Nowe tramwaje mają zapewnić również lepszy komfort pracy motorniczym. Kabiny wyposażone zostały m.in. w wygodniejsze fotele, miejsce na rzeczy osobiste motorniczego, chłodziarkę na napoje, uchwytna kubek, gniazdo USB, radioodbiornik oraz czujnik dymu papierosowego.

Bez kar za opóźnienia w dostawach

Jak informuje portal trójmiasto.pl PESA nie będzie musiała płacić kar za opóźnienia w dostawach. A wszystko dzięki ustawie covidowej.

– Realizacja drugiej transzy zamówienia pierwotnie zakończyć miała się 31 grudnia 2020 r., termin ten został jednak wydłużony. Zmiana terminu została dokonana na wniosek producenta w oparciu o ustawę z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych – powiedziała portalowi trójmiasto.pl rzeczniczka prasowa GAiT Anna Dobrowolska.

Kary zostały natomiast naliczone za nieterminowe dostawy 15 pierwszych składów. To łącznie ponad 38 mln zł.

Komentarze