Olsztyński Urząd Miasta pozytywnie ocenia pierwsze testy Tramino
Techniczny tor między zajezdnią a dworcem przejechany.Olsztyńskie Tramino firmy Solaris pierwszy raz w historii samodzielnie ruszyłopoza bazę.
Była dokładnie 20:47 czwartkowego (19 listopada) wieczoru,gdy z zajezdni przy ul. Kołobrzeskiej – w asyście policji i wozów technicznych- wyruszył jeden z Tramino Olsztyn (o numerze bocznym 3001). Pojazdy zostałyspecjalnie zaprojektowane na potrzeby naszego miasta.
– Przejechał odcinek Dworcowa-Towarowa w obie strony, takżemamy za sobą pierwsze testy – tłumaczy Andrzej Karwowski z ratuszowejjednostki, odpowiedzialnej za inwestycję. – Jesteśmy w specyficznej sytuacji,bowiem torowiska wróciły do Olsztyna po 50 latach. Nie było gdzie wcześniejrobić testów, także tak naprawdę było to pierwsze zgranie taboru zinfrastrukturą.
Tramino wyruszył w pierwsza testową jazdę po Olsztynie
Posted by Miasto Olsztyn on 19 listopada 2015
Pierwszy przejazd tramwaju poprzedziły kursy specjalnegopojazdu – Unimoga – który kontrolował m.in. torowisko. Ale to właśnietechniczne przejazdy tramwaju mają na celu pomóc wyeliminować wszelkie,konstrukcyjne niedoskonałości wybudowanej trasy.
– Inwestycje tramwajowe w naszym kraju najczęściej polegająna przedłużeniu linii lub przebudowie już istniejącej – wyjaśnia DariuszDługaszek z firmy Solaris, która wybudowała dla nas tramwaje. – W każdym zmiast odbywa się przejazd próbny i w każdym występowały kolizje. Trzebazauważyć, że przy okazji testowego przejazdu bez najmniejszych kłopotówpokonaliśmy ponad kilometr trasy. słuchaj
Podczas pierwszego kursu, olsztyńskie Tramino jechało nieszybciej, niż 20 km/h. Jak podkreślają specjaliści – poza niewielkiminiedociągnięciami, które są naprawiane na bieżąco, testy wypadły bardzo dobrze.
– Takie jazdy będą się odbywały bardzo często – dodajeAndrzej Karwowski. – Dzięki temu będziemy mogli wszystko dopracować, żebydziałało już dla samych pasażerów.
Kolejne dni to szereg następnych testów. – Będzie m.in.próba rozruchowa, podczas której kilka tramwajów jednocześnie będzieprzyspieszać – wyjaśnia Dariusz Długaszek z Solarisa. – To pozwala ustawićodpowiednie zabezpieczenie na podstacjach trakcyjnych. Poza tym będziemy robićpróby zdalnego sterowania zwrotnicami albo sygnalizacją świetlną.
Testy i finalne szkolenie motorniczych, którzy będązapoznawać się zarówno z tramwajami, jak i trasami, to konieczność, by wpołowie grudnia zacząć realizację regularnych kursów z pasażerami. Ale olsztynianiepierwszy raz będą mogli wsiąść do tramwaju i przejechać krótki odcinek już 6grudnia. Wówczas zorganizowany zostanie dzień otwarty w zajezdni MPK.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze