Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Olsztyński Urząd Miasta pozytywnie ocenia pierwsze testy Tramino

infotram
20.11.2015 15:40
0 Komentarzy

Techniczny tor między zajezdnią a dworcem przejechany.Olsztyńskie Tramino firmy Solaris pierwszy raz w historii samodzielnie ruszyłopoza bazę.

Była dokładnie 20:47 czwartkowego (19 listopada) wieczoru,gdy z zajezdni przy ul. Kołobrzeskiej – w asyście policji i wozów technicznych- wyruszył jeden z Tramino Olsztyn (o numerze bocznym 3001). Pojazdy zostałyspecjalnie zaprojektowane na potrzeby naszego miasta.

– Przejechał odcinek Dworcowa-Towarowa w obie strony, takżemamy za sobą pierwsze testy – tłumaczy Andrzej Karwowski z ratuszowejjednostki, odpowiedzialnej za inwestycję. – Jesteśmy w specyficznej sytuacji,bowiem torowiska wróciły do Olsztyna po 50 latach. Nie było gdzie wcześniejrobić testów, także tak naprawdę było to pierwsze zgranie taboru zinfrastrukturą.

Tramino wyruszył w pierwsza testową jazdę po Olsztynie

Posted by Miasto Olsztyn on 19 listopada 2015

Pierwszy przejazd tramwaju poprzedziły kursy specjalnegopojazdu – Unimoga – który kontrolował m.in. torowisko. Ale to właśnietechniczne przejazdy tramwaju mają na celu pomóc wyeliminować wszelkie,konstrukcyjne niedoskonałości wybudowanej trasy.

– Inwestycje tramwajowe w naszym kraju najczęściej polegająna przedłużeniu linii lub przebudowie już istniejącej – wyjaśnia DariuszDługaszek z firmy Solaris, która wybudowała dla nas tramwaje. – W każdym zmiast odbywa się przejazd próbny i w każdym występowały kolizje. Trzebazauważyć, że przy okazji testowego przejazdu bez najmniejszych kłopotówpokonaliśmy ponad kilometr trasy. słuchaj

Podczas pierwszego kursu, olsztyńskie Tramino jechało nieszybciej, niż 20 km/h. Jak podkreślają specjaliści – poza niewielkiminiedociągnięciami, które są naprawiane na bieżąco, testy wypadły bardzo dobrze.

– Takie jazdy będą się odbywały bardzo często – dodajeAndrzej Karwowski. – Dzięki temu będziemy mogli wszystko dopracować, żebydziałało już dla samych pasażerów.

Kolejne dni to szereg następnych testów. – Będzie m.in.próba rozruchowa, podczas której kilka tramwajów jednocześnie będzieprzyspieszać – wyjaśnia Dariusz Długaszek z Solarisa. – To pozwala ustawićodpowiednie zabezpieczenie na podstacjach trakcyjnych. Poza tym będziemy robićpróby zdalnego sterowania zwrotnicami albo sygnalizacją świetlną.

Testy i finalne szkolenie motorniczych, którzy będązapoznawać się zarówno z tramwajami, jak i trasami, to konieczność, by wpołowie grudnia zacząć realizację regularnych kursów z pasażerami. Ale olsztynianiepierwszy raz będą mogli wsiąść do tramwaju i przejechać krótki odcinek już 6grudnia. Wówczas zorganizowany zostanie dzień otwarty w zajezdni MPK.

Komentarze