Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Olsztyn wyjaśnia dlaczego potrzebuje nowe tramwaje

infotram
04.07.2024 08:45
0 Komentarzy

Niemal miesiąc temu minęło dziewięć lat, odkąd od Olsztyna przyjechał pierwszy z 15 tramwajów Solaris Tramino. Miasto właśnie ogłosiło przetarg na nowe pojazdy, które wzmocnią flotę Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

W tym momencie pasażerów pięciu linii wozi 27 składów tramwajów. Poza Tramino to 12 sztuk tureckiej Panoramy. Jednak rosnąca popularność tego środka transportu wymaga uzupełnienia posiadanych wozów.

Spis treści:

  1. Ile tramwajów ma obecnie MPK w Olsztynie?
  2. Jakie cechy muszą posiadać nowe tramwaje według ogłoszonego przetargu?
  3. Skąd MPK w Olsztynie planuje pozyskać finansowanie na zakup nowych tramwajów?
Testy w Olsztynie
Tramwaj Panorama w Olsztynie

Zdublowane składy

– Zdarza się, że w godzinach szczytu konieczne jest wysyłanie na trasę zdublowanych składów – przyznaje prezes MPK w Olsztynie, Jerzy Roman. – To oraz konieczność posiadania odpowiedniej rezerwy powoduje, że powiększenie floty jest niezbędne. Dzięki temu będziemy mogli zapewnić sprawne i bezpieczne funkcjonowanie tramwajowych linii.

Ogłoszony właśnie przetarg dotyczy kupna sześciu sztuk nowych tramwajów. Jako opcja możliwe jest kupno dodatkowych ośmiu składów, jednak nie mniej, niż dwóch przy skorzystaniu z tego rozwiązania.

Pojazdy mają mieścić nie mniej, niż 200 pasażerów, mieć szerokość 2,5 metra, a długość między 29 a 33 metrami. Mają być wyposażone m.in. wyświetlacze LCD, biletomat mobilny, kasowniki, hot spot Wi-Fi czy system zliczania pasażerów.

– Na kupno taboru chcemy zdobyć do dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy  – mówi zastępczyni prezydenta Olsztyna, Justyna Sarna-Pezowicz. – W przypadku braku możliwości dofinansowania z KPO będziemy zabiegać o finansowania w projekcie poświęconym ekotransportowi w Programie Operacyjnym dostępnym dla Polski Wschodniej.

Oferty dotyczące tego zadania będą przyjmowane do końca lipca. Zwycięzca postępowania będzie mieć 72 miesiące na realizację zadania.

Komentarze