Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Olsztyn: Jak bardzo opóźniona jest budowa linii tramwajowej?

infotram
08.03.2013 09:01
0 Komentarzy
Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram wznowiono prace przy budowie linii tramwajowej na ul. Płoskiego w Olsztynie. Ten pierwszy odcinek miał być gotowy do końca 2012 r. Budowa kolejnych linii jeszcze nie ruszyła, mają być czynne w połowie 2014 r.
Budowę torowiska przy ul. Płoskiego na obrzeżach Olsztyna rozpoczęto jesienią, ale z powodu błędów planistycznych i wykonawczych prace na kilka miesięcy stanęły. Wznowiono je dopiero w czwartek.Tramwaje mają powrócić na olsztyńskie ulice w 2014 r. Przetarg na budowę linii tramwajowych oraz m.in. nowej ul. Obiegowej i zajezdni tramwajowej wygrała hiszpańska firma FCC, która na razie nie dotrzymuje zaplanowanych terminów prac. Zgodnie z pierwotną umową do końca 2012 r. firma miała opracowywać projekty poszczególnych odcinków linii tramwajowej, a od 2013 r. budować torowiska. Poza budową odcinka linii na ul. Płoskiego nie rozpoczęto jednak żadnych innych prac.
Z powodu niedotrzymywania terminów przez Hiszpanów władze Olsztyna zażądały planu naprawczego;kilka dni temu w ratuszu gościł jeden z prezesów firmy FCC. Po tym spotkaniu prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz podkreślał, że ma nadzieję na terminowe zakończenie budowy linii tramwajowych.
Linie tramwajowe w Olsztynie mają mieć w sumie 11 km długości i powinny połączyć mieszkaniowe dzielnice miasta, głównie Jaroty i Nagórki, z centrum Olsztyna. Linia tramwajowa ma się rozdzielać w centrum i prowadzić na dworzec PKP i PKS oraz do miasteczka akademickiego w Kortowie.
Zbudowanie linii tramwajowej oraz budowa ul. Obiegowej to część większego projektu modernizacji olsztyńskiego systemu transportu publicznego. Projekt o łącznej wartości 426 mln zł obejmuje też: zakup taboru tramwajowego za 120 mln zł od zwycięzcy przetargu firmy Solaris, zbudowanie bus-pasów (w realizacji) oraz wdrożenie tzw. inteligentnego systemu transportu. Będzie on obejmował m.in. wprowadzenie biletu elektronicznego i modernizację systemu świateł na skrzyżowaniach.
Projekt modernizacji olsztyńskiego transportu publicznego realizowany jest w ramach współfinansowanego ze środków unijnych programu Rozwój Polski Wschodniej.
Tramwaje woziły pasażerów w Olsztynie do 1965 roku, teraz miasto postanowiło przywrócić ten środek transportu. Zakładano, że tramwaje powrócą do Olsztyna w połowie 2014 roku.

Komentarze