Olbrzymie zamówienie na tramwaje dla Stadlera; 504 Citylinków!
Stadler dostarczy do 504 składów tramwajowych niemiecko-austriackiemu konsorcjum.
To największy kontrakt w historii firmy, o łącznej wartości do czterech miliardów euro.
Sześć firm
W konsorcjum uczestniczy sześć firm transportowych z Niemiec i Austrii, które łącznie zakupi do 504 pojazdów. Oprócz ich produkcji umowa ramowa obejmuje również umowę serwisową na okres do 32 lat.
Stała liczba zamówienia to 246 pojazdów CITYLINK o wartości około 1,7 miliarda euro. Istnieje również możliwość zamówienia do 258 dodatkowych składów.
To początek długoterminowego partnerstwa pomiędzy konsorcjum projektowym, w skład którego wchodzą: Verkehrsbetrieben Karlsruhe (VBK), Albtal-Verkehrs-Gesellschaft (AVG), Saarbahn Netz, Schiene Oberösterreich, Land Salzburg, Zweckverband Regional-Stadtbahn Neckar-Alb i Stadler. W ciągu najbliższych dziesięciu lat Stadler wyprodukuje 246 pojazdów CITYLINK. Pierwsze cztery pojazdy zostaną dostarczone do Saarbahn w 2024 roku.
„Jesteśmy dumni, że dzięki naszej sprawdzonej koncepcji pojazdu wygraliśmy ten międzynarodowy przetarg. Budowa pojazdu wymaga doświadczenia, a ten specjalny przetarg wymaga również umiejętności łączenia indywidualnych rozwiązań i standardu. Stadler zawsze był pionierem w branży. Z niecierpliwością czekamy na udostępnienie naszym klientom rozwiązania w zakresie mobilności z CITYLINK, które połączą miasto i okolicę bez konieczności przesiadek, a tym samym dalej rozwinie podróżowanie w sposób zrównoważony i komfortowy – mówi Peter Spuhler, prezes zarządu Rada Dyrektorów i Dyrektor Generalny Grupy ai przez Stadlera.
CITYLINK – Najlepszy standard dla indywidualnych rozwiązań
Wszystkie pojazdy dostarczane będą w wersji trzyczłonowej. W zależności od miejsca dostawy i klienta, długość pojazdów, liczba drzwi, wysokość wejścia i sprzęgu oraz konfiguracja wersji CITYLINK będą różne. Wszystkie pojazdy będą miały klimatyzację przedziału pasażerskiego i motorniczego, a także konfigurowalne, przestronne i wielofunkcyjne wnętrze z dwoma miejscami na wózki inwalidzkie. W zależności od lokalizacji będą też indywidualnie wyposażone. Na przykład pojazdy dla Albtal-Verkehrs-Gesellschaft zostaną wyposażone w toaletę i przygotowane do montażu uchwytów na rowery, inne m.in. w miejsca na bagaż jako dodatkowy element wyposażenia.
CITYLINK firmy Stadler to tramwaj, który może być również używany jako pociąg międzymiastowy, jeśli zostanie odpowiednio skonfigurowany. Stadler sprzedał dotychczas ponad 650 CITYLINK-ów w 6 krajach.
Jeden projekt – sześciu klientów
„W zespole projektowym w ciągu kilku godzin pracy opracowaliśmy wspólną specyfikację. Zdefiniowaliśmy normę, dla której aż pięć różnych wariantów spełnia wymagania operatora” – wyjaśnia Thorsten Erlenkötter, kierownik projektu z Urzędu Transportu w Karlsruhe.
Verkehrsbetriebe Karlsruhe odpowiada za ogólne zarządzanie projektem i koordynuje teraz również jego realizację po fazie przetargowej.
„Bardzo się cieszymy, że w Stadlerze udało nam się pozyskać niezawodnego i doświadczonego producenta do tego niezwykłego projektu. Koncepcja zakupowa, taka jak ta, którą tutaj wdrożyliśmy, jest jak dotąd unikalna na skalę światową. Sześciu przewoźników podziela przekonanie o koncepcji pociągów tramwajowych, dzięki którym łączymy duże miasta z odpowiednim regionem w oparciu o model Karlsruhe i dowozimy pasażerów bezpośrednio do centrum, szybko i bez konieczności przesiadek” – mówi Christian Höglmeier, dyrektor techniczny Verkehrsbetriebe Karlsruhe.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze