Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Olbrzymie zamówienie na tramwaje dla Stadlera; 504 Citylinków!

infotram
17.01.2022 11:15
0 Komentarzy
Stadler dostarczy do 504 składów tramwajowych niemiecko-austriackiemu konsorcjum.

To największy kontrakt w historii firmy, o łącznej wartości do czterech miliardów euro.

Sześć firm

W konsorcjum uczestniczy sześć firm transportowych z Niemiec i Austrii, które łącznie zakupi do 504 pojazdów. Oprócz ich produkcji umowa ramowa obejmuje również umowę serwisową na okres do 32 lat.

Stała liczba zamówienia to 246 pojazdów CITYLINK o wartości około 1,7 miliarda euro. Istnieje również możliwość zamówienia do 258 dodatkowych składów.

To początek długoterminowego partnerstwa pomiędzy konsorcjum projektowym, w skład którego wchodzą: Verkehrsbetrieben Karlsruhe (VBK), Albtal-Verkehrs-Gesellschaft (AVG), Saarbahn Netz, Schiene Oberösterreich, Land Salzburg, Zweckverband Regional-Stadtbahn Neckar-Alb i Stadler. W ciągu najbliższych dziesięciu lat Stadler wyprodukuje 246 pojazdów CITYLINK. Pierwsze cztery pojazdy zostaną dostarczone do Saarbahn w 2024 roku.

„Jesteśmy dumni, że dzięki naszej sprawdzonej koncepcji pojazdu wygraliśmy ten międzynarodowy przetarg. Budowa pojazdu wymaga doświadczenia, a ten specjalny przetarg wymaga również umiejętności łączenia indywidualnych rozwiązań i standardu. Stadler zawsze był pionierem w branży. Z niecierpliwością czekamy na udostępnienie naszym klientom rozwiązania w zakresie mobilności z CITYLINK, które połączą miasto i okolicę bez konieczności przesiadek, a tym samym dalej rozwinie podróżowanie w sposób zrównoważony i komfortowy – mówi Peter Spuhler, prezes zarządu Rada Dyrektorów i Dyrektor Generalny Grupy ai przez Stadlera.

CITYLINK – Najlepszy standard dla indywidualnych rozwiązań

Wszystkie pojazdy dostarczane będą w wersji trzyczłonowej. W zależności od miejsca dostawy i klienta, długość pojazdów, liczba drzwi, wysokość wejścia i sprzęgu oraz konfiguracja wersji CITYLINK będą różne. Wszystkie pojazdy będą miały klimatyzację przedziału pasażerskiego i motorniczego, a także konfigurowalne, przestronne i wielofunkcyjne wnętrze z dwoma miejscami na wózki inwalidzkie. W zależności od lokalizacji będą też indywidualnie wyposażone. Na przykład pojazdy dla Albtal-Verkehrs-Gesellschaft zostaną wyposażone w toaletę i przygotowane do montażu uchwytów na rowery, inne m.in. w miejsca na bagaż jako dodatkowy element wyposażenia.

CITYLINK firmy Stadler to tramwaj, który może być również używany jako pociąg międzymiastowy, jeśli zostanie odpowiednio skonfigurowany. Stadler sprzedał dotychczas ponad 650 CITYLINK-ów w 6 krajach.

Jeden projekt – sześciu klientów

„W zespole projektowym w ciągu kilku godzin pracy opracowaliśmy wspólną specyfikację. Zdefiniowaliśmy normę, dla której aż pięć różnych wariantów spełnia wymagania operatora” – wyjaśnia Thorsten Erlenkötter, kierownik projektu z Urzędu Transportu w Karlsruhe.

Verkehrsbetriebe Karlsruhe odpowiada za ogólne zarządzanie projektem i koordynuje teraz również jego realizację po fazie przetargowej.

„Bardzo się cieszymy, że w Stadlerze udało nam się pozyskać niezawodnego i doświadczonego producenta do tego niezwykłego projektu. Koncepcja zakupowa, taka jak ta, którą tutaj wdrożyliśmy, jest jak dotąd unikalna na skalę światową. Sześciu przewoźników podziela przekonanie o koncepcji pociągów tramwajowych, dzięki którym łączymy duże miasta z odpowiednim regionem w oparciu o model Karlsruhe i dowozimy pasażerów bezpośrednio do centrum, szybko i bez konieczności przesiadek” – mówi Christian Höglmeier, dyrektor techniczny Verkehrsbetriebe Karlsruhe.

Komentarze