Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Od soboty 28 czerwca dwukierunkowe Konstale w MPK Wrocław

infotram
28.06.2025 08:30
0 Komentarzy

Mieszkańcy Wrocławia i pasażerowie komunikacji miejskiej mogą być zaskoczeni widokiem nietypowego tramwaju, który pojawi się na trasie tymczasowej linii 78.

MPK Wrocław wyjaśnia, o co chodzi z nietypowym składem i zapewnia – to przemyślany eksperyment, a nie pomyłka.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego na trasie linii 78 we Wrocławiu zdecydowano się na wykorzystanie nietypowego, dwukierunkowego tramwaju złożonego z wagonów Konstal 105?
  2. W jaki sposób połączono wagony Konstala, aby mogły pełnić funkcję tramwaju dwukierunkowego?
  3. Jakie udogodnienia dla pasażerów zapewnia tymczasowa linia 78 kursująca między pętlą Tarnogaj a krańcówką Gaj?
Dwukierunkowy Konstal MPK Wrocław
Dwukierunkowy Konstal MPK Wrocław/foto: MPK Wrocław

Awaryjne rozwiązanie z Konstalami

Tymczasowa linia 78 kursuje wahadłowo między pętlą Tarnogaj a krańcówką Gaj. Na tego typu trasach najlepiej sprawdzają się tramwaje dwukierunkowe, które posiadają kabiny motorniczego z obu stron pojazdu. Niestety, nowoczesne dwukierunkowe Skody z wrocławskiego taboru przechodzą obecnie modernizację.

Z pomocą przyszły sprawdzone i wciąż niezawodne tramwaje Konstal 105. Aby przystosować je do wymagań linii 78, inżynierowie i technicy z MPK przeprowadzili nietypowy eksperyment – połączyli dwa wagony „tyłem do tyłu”, tworząc tymczasowy zestaw dwukierunkowy.

– Zawsze chcieliśmy to zrobić! – przyznają z uśmiechem przedstawiciele MPK Wrocław. – Konstale wciąż mają się świetnie i doskonale nadają się do zadań specjalnych.

Dwukierunkowy Konstal MPK Wrocław
Dwukierunkowy Konstal MPK Wrocław/foto: MPK Wrocław

Co to oznacza dla pasażerów?

Eksperymentalny skład obsługujący linię 78 ułatwi przesiadki do autobusu 718, jadącego w kierunku centrum Wrocławia, a także do innych linii regularnych. MPK przypomina jednak, że wsiadanie do tramwaju będzie możliwe wyłącznie do pierwszego wagonu zestawu.

Nietypowy wygląd tramwaju z pewnością przyciągnie uwagę mieszkańców i turystów. Pasażerowie mogą spodziewać się wyjątkowego widoku – tramwaju, który wygląda, jakby został zbudowany „tyłem do tyłu”.

– Efekt? Sprawdźcie sami – zachęca MPK Wrocław i zaprasza do wypatrywania nietypowych Konstali na torach.

Komentarze