Nowy plan trasy tramwajowej w Szczecinie. Pętla przy „Sterze” i dojazd do ul. Gen. Maczka
Podczas wspólnego posiedzenia Komisji ds. Gospodarki Morskiej, Rozwoju i Promocji oraz Komisji ds. Gospodarki Komunalnej, Mobilności, Klimatu i Zwierząt zaprezentowano nowy plan przebiegu trasy tramwajowej w Szczecinie.
Projekt, wcześniej znany jako przedłużenie linii tramwajowej do Mierzyna, zyskał nowy kształt.
Rozkład jazdy:
- Jakie zmiany wprowadzono w nowym planie przedłużenia trasy tramwajowej w Szczecinie w kierunku ul. Generała Maczka?
- W jaki sposób nowa trasa poprawi płynność ruchu i skróci czas przejazdu tramwajów w tej części miasta?
- Jakie korzyści ekologiczne przyniesie zmodyfikowany projekt, zwłaszcza w kontekście ochrony drzew przy ul. Ku Słońcu?
Nowa pętla i odcinek do „Maczka”
Zgodnie z przedstawionymi założeniami, trasa zostanie przedłużona o 400 metrów, a nowa pętla tramwajowa powstanie w rejonie centrum handlowego „Ster”. Dodatkowo torowisko zostanie poprowadzone wzdłuż parkingu centrum handlowego aż do skrzyżowania z ul. Generała Maczka.
Ten fragment będzie obsługiwany wyłącznie przez tabor dwukierunkowy, co pozwoli na elastyczne zarządzanie ruchem i ograniczy konieczność zawracania składów.
Nowa krańcówka umożliwi obsługę przez dwie linie tramwajowe, a do użytku oddane zostaną trzy nowe tory, które powstaną na skraju osiedla.
Szybszy dojazd i większa niezależność
Jednym z kluczowych założeń projektu jest poprawa płynności przejazdów. Nowa trasa zostanie poprowadzona wydzielonym pasem torowiska, co pozwoli uniknąć sytuacji, w której tramwaje utkną w korkach – jak ma to miejsce obecnie na ulicy Okulickiego.
Dzięki temu pasażerowie zyskają szybszy i bardziej niezawodny dojazd w kierunku centrum miasta, a transport publiczny stanie się realną alternatywą dla samochodów.
Więcej zieleni dzięki zmianom w projekcie
Nowy plan trasy zakłada również ograniczenie ingerencji w zieleń miejską. Dzięki korektom przebiegu torowiska uda się uratować około 80 procent drzew z ulicy Ku Słońcu, które pierwotnie miały zostać wycięte w ramach wcześniejszej wersji inwestycji.
To rozwiązanie wpisuje się w politykę miasta, zakładającą rozwój infrastruktury transportowej w sposób zrównoważony i przyjazny środowisku.
Inwestycja w przyszłość
Budowa nowego odcinka tramwajowego ma rozpocząć się w 2028 roku. Przedłużenie linii do „Maczka” to element długofalowej strategii rozwoju transportu szynowego w Szczecinie, której celem jest poprawa dostępności komunikacyjnej południowo-zachodnich dzielnic miasta i zapewnienie sprawniejszego dojazdu do centrum.
Nowa pętla przy „Sterze” stanie się ważnym węzłem komunikacyjnym, łączącym transport tramwajowy z innymi środkami komunikacji i zwiększającym wygodę codziennych podróży mieszkańców.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze