Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy plan trasy tramwajowej w Szczecinie. Pętla przy „Sterze” i dojazd do ul. Gen. Maczka

infotram
08.10.2025 09:30
0 Komentarzy

Podczas wspólnego posiedzenia Komisji ds. Gospodarki Morskiej, Rozwoju i Promocji oraz Komisji ds. Gospodarki Komunalnej, Mobilności, Klimatu i Zwierząt zaprezentowano nowy plan przebiegu trasy tramwajowej w Szczecinie.

Projekt, wcześniej znany jako przedłużenie linii tramwajowej do Mierzyna, zyskał nowy kształt.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie zmiany wprowadzono w nowym planie przedłużenia trasy tramwajowej w Szczecinie w kierunku ul. Generała Maczka?
  2. W jaki sposób nowa trasa poprawi płynność ruchu i skróci czas przejazdu tramwajów w tej części miasta?
  3. Jakie korzyści ekologiczne przyniesie zmodyfikowany projekt, zwłaszcza w kontekście ochrony drzew przy ul. Ku Słońcu?
Tramwaj do Mierzyna
Tramwaj do Mierzyna

Nowa pętla i odcinek do „Maczka”

Zgodnie z przedstawionymi założeniami, trasa zostanie przedłużona o 400 metrów, a nowa pętla tramwajowa powstanie w rejonie centrum handlowego „Ster”. Dodatkowo torowisko zostanie poprowadzone wzdłuż parkingu centrum handlowego aż do skrzyżowania z ul. Generała Maczka.

Ten fragment będzie obsługiwany wyłącznie przez tabor dwukierunkowy, co pozwoli na elastyczne zarządzanie ruchem i ograniczy konieczność zawracania składów.

Nowa krańcówka umożliwi obsługę przez dwie linie tramwajowe, a do użytku oddane zostaną trzy nowe tory, które powstaną na skraju osiedla.

Szybszy dojazd i większa niezależność

Jednym z kluczowych założeń projektu jest poprawa płynności przejazdów. Nowa trasa zostanie poprowadzona wydzielonym pasem torowiska, co pozwoli uniknąć sytuacji, w której tramwaje utkną w korkach – jak ma to miejsce obecnie na ulicy Okulickiego.

Dzięki temu pasażerowie zyskają szybszy i bardziej niezawodny dojazd w kierunku centrum miasta, a transport publiczny stanie się realną alternatywą dla samochodów.

Więcej zieleni dzięki zmianom w projekcie

Nowy plan trasy zakłada również ograniczenie ingerencji w zieleń miejską. Dzięki korektom przebiegu torowiska uda się uratować około 80 procent drzew z ulicy Ku Słońcu, które pierwotnie miały zostać wycięte w ramach wcześniejszej wersji inwestycji.

To rozwiązanie wpisuje się w politykę miasta, zakładającą rozwój infrastruktury transportowej w sposób zrównoważony i przyjazny środowisku.

Inwestycja w przyszłość

Budowa nowego odcinka tramwajowego ma rozpocząć się w 2028 roku. Przedłużenie linii do „Maczka” to element długofalowej strategii rozwoju transportu szynowego w Szczecinie, której celem jest poprawa dostępności komunikacyjnej południowo-zachodnich dzielnic miasta i zapewnienie sprawniejszego dojazdu do centrum.

Nowa pętla przy „Sterze” stanie się ważnym węzłem komunikacyjnym, łączącym transport tramwajowy z innymi środkami komunikacji i zwiększającym wygodę codziennych podróży mieszkańców.

Komentarze