Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe tramwaje w Eupatorii [FILM]

infotram
10.12.2021 08:15
0 Komentarzy
Spółka Uraltransmash wysłała do Eupatorii ostatni z 27 nowych tramwajów wąskotorowych, które zostały stworzone specjalnie dla tego miasta.

Zamówienie obejmowało 20 jednoczłonowych wagonów 71-411 i siedem jednoczłonowych wagonów dwukierunkowych 71-411-03. Wagony tramwajowe 71-411 i 71-411-03 są specjalnie zaprojektowane dla miast o rozstawie tramwajowym 1000 mm. Są one eksploatowane nie tylko w Eupatorii, ale także w Kaliningradzie i Piatigorsku.

Odnowa parku taborowego

Według Aleksieja Serkowa, dyrektora handlowego Uraltransmash dzięki dostawie tabor tramwajowy Eupatorii został całkowicie odnowiony.

„Nowe pojazdy są częściowo niskopodłogowe i są wygodne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Dodatkowo wyposażone są w klimatyzację, nowoczesny design urbanistyczny, energooszczędne i mają systemy oszczędzania energii. Niewątpliwie zwiększą komfort i jakość życia ludności tego regionu ”- powiedział Serkow.

Dla tramwajów opracowano nowoczesny panel sterowania, który spełnia wysokie wymagania i ergonomiczne miejsca pracy maszynisty. Pojazdy zostały zaprojektowane zgodnie z wymogami programu „Dostępne środowisko”, w kabinie zainstalowany jest system informatyczny, system nawigacji i monitoringu z funkcją rejestracji wideo. Oba modele są wyposażone w najnowocześniejszy system multimedialny do prezentacji trasy przejazdu, system ogrzewania oraz fotele wandaloodporne.

27 wagonów

Kontrakt na dostawę 27 składów wąskotorowych został podpisany pod koniec 2020 roku, jego wartość to 1,35 mld rubli. Pierwszy tramwaj przyjechał do miasta w czerwcu tego roku.

Eupatoria jest jednym miastem na Krymie, w którym przetrwał ten rodzaj transportu. Pierwszy tramwaj w mieście został uruchomiony w 1914 roku. Wykorzystywany dotychczas tabor produkowany był w ubiegłym stuleciu w fabrykach w NRD i Czechosłowacji. Średni wiek tramwajów w Eupatorii wynosił 35 lat.

Komentarze