Nowe tramwaje Škoda rozpoczynają przewozy pasażerskie we Frankfurcie nad Odrą
Mieszkańcy Frankfurtu nad Odrą mogą już oficjalnie korzystać z nowych tramwajów wyprodukowanych przez Škoda Group. Pojazdy uzyskały dopuszczenie do przewozów pasażerskich.
W mieście znajduje się już osiem tramwajów, kolejne dwa mają dotrzeć w najbliższych dniach, a trzy ostatnie są na końcowym etapie produkcji.
Rozkład jazdy:
· Kiedy nowe tramwaje Škoda rozpoczęły kursowanie we Frankfurcie nad Odrą?
· Ile tramwajów Škoda ma zostać dostarczonych do Cottbus?
· Jakie napięcie trakcyjne obsługują nowe tramwaje?
Tramwajami od 125 lat!
Tramwaje stanowią element codziennego życia we Frankfurcie od ponad 125 lat. Dzięki nowym pojazdom Škoda 46T, spółka Stadtverkehrsgesellschaft mbH Frankfurt (Oder) rozpoczyna stopniową wymianę starzejącej się floty KT4.
– Frankfurt jako pierwszy wprowadza nowe tramwaje do ruchu pasażerskiego, co stanowi ważny krok w tym ambitnym projekcie. Kontrakt połączył trzy miasta o różnych wymaganiach technicznych, lecz z jednolitą wizją nowoczesnego i dostępnego transportu. Spełnienie tych wszystkich potrzeb w ramach jednej platformy nie było łatwe, ale właśnie takie wyzwania chcemy podejmować. Cieszymy się, że wysiłek przynosi już korzyści pasażerom – powiedział Jan Christoph Harder, prezes regionu Zachód i Północ w Grupie Škoda.
Wspólny kontrakt trzech miast
Dostawa tramwajów jest realizowana na podstawie wspólnego kontraktu podpisanego przez miasta Frankfurt nad Odrą, Cottbus i Brandenburg an der Havel. Grupa Škoda dostarcza pojazdy o wspólnej platformie technicznej, ale dostosowane do specyfiki sieci każdego z miast. Choć tramwaje są niemal identyczne pod względem konstrukcyjnym, wymagają one adaptacji do trzech zupełnie różnych środowisk eksploatacyjnych – co było jednym z największych wyzwań tego projektu.
Postępy w Cottbus i Brandenburg an der Havel
W Cottbus dostarczono już sześć tramwajów Škoda 47T, które przechodzą obecnie proces dopuszczenia do przewozów pasażerskich. Siódmy pojazd jest niemal gotowy. Co więcej, w 2022 roku operator Cottbusverkehr skorzystał z opcji na dostawę kolejnych 15 pojazdów – siedem z nich jest już na wczesnym etapie produkcji.
W Brandenburg an der Havel dostarczono dwa tramwaje, a dwa kolejne znajdują się w końcowym montażu. Podobnie jak pojazdy dla Frankfurtu i Cottbus, oferują one lepszą dostępność, komfort podróży oraz energooszczędną eksploatację.
Wszystkie trzy miasta planują stopniowe wdrażanie nowych tramwajów do ruchu w ciągu najbliższych miesięcy, w miarę postępu dostaw i uzyskiwania zezwoleń.
Podstawowe parametry techniczne tramwajów
Parametr | 46T Frankfurt (Oder) | 47T Cottbus | 48T Brandenburg an der Havel |
Napięcie trakcyjne | 600 / 750 V DC | 600 / 750 V DC | 600 / 750 V DC |
Rozstaw toru | 1 000 mm | 1 000 mm | 1 000 mm |
Prędkość maksymalna | 80 km/h | 80 km/h | 80 km/h |
Długość całkowita | 28 960 mm | 28 960 mm | 28 960 mm |
Szerokość | 2 300 mm | 2 400 mm | 2 300 mm |
Liczba miejsc siedzących (+ skł.) | 51 (+5) | 61 (+6) | 50 (+6) |
Maks. liczba pasażerów | 151 | 158 | 151 |
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze