Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe tory odstawcze i sieć trakcyjna w elbląskiej zajezdni. Za unijną kasę

infotram
03.09.2025 11:30
0 Komentarzy

Urząd Miasta Elbląg ogłosił postępowanie przetargowe na realizację dużej inwestycji tramwajowej. Przedmiotem zamówienia jest budowa torów odstawczych wraz z siecią trakcyjną na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej.

Projekt będzie współfinansowany ze środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021–2027, działanie FEPW.03.01 „Zrównoważona mobilność miejska”.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie elementy infrastruktury obejmuje budowa torów odstawczych przy ul. Browarnej w Elblągu?
  2. Z jakiego programu unijnego finansowana jest inwestycja realizowana przez miasto?
  3. Do kiedy firmy zainteresowane realizacją zadania mogą składać swoje oferty?
Dzień otwarty w zajezdni tramwajowej
Zajezdnia w Elblągu

Zakres inwestycji

Przedsięwzięcie obejmuje szeroki zakres robót budowlanych i instalacyjnych. W ramach inwestycji zaplanowano:

  • budowę nowych torów odstawczych wraz z nawierzchnią drogową,
  • budowę sieci trakcyjnej obsługującej nowe tory,
  • instalację systemu ogrzewania zwrotnic,
  • budowę oświetlenia torów odstawczych,
  • budowę kanalizacji deszczowej,
  • przebudowę sieci wodociągowej,
  • prace rozbiórkowe obejmujące utwardzenia powierzchni oraz istniejącą infrastrukturę techniczną i sieci uzbrojenia terenu.

Szczegółowe rozwiązania projektowe i technologiczne zostały opracowane przez warszawskie biuro projektowe CONE AMG Sp. z o.o. i zawarte są w dokumentacji projektowo-wykonawczej, specyfikacjach technicznych oraz przedmiarze robót.

Finansowanie i harmonogram

Inwestycja realizowana będzie przy wsparciu środków unijnych. W ramach tego samego projektu miasto planuje także modernizację istniejących odcinków sieci tramwajowej oraz zakup nowego taboru.

Czas realizacji inwestycji określono na 7 miesięcy od momentu podpisania umowy. Oferty można składać do 30 września 2025 r. w Urzędzie Miasta Elbląg.

Kryteria wyboru wykonawcy

Przetarg prowadzony jest w trybie otwartym, a wybór wykonawcy zostanie dokonany na podstawie dwóch głównych kryteriów:

  • cena – 60%,
  • jakość, rozumiana jako okres gwarancji – 40%.

Dodatkowo wykonawcy muszą spełnić szereg wymagań dotyczących doświadczenia oraz kwalifikacji personelu. Warunkiem udziału w postępowaniu jest m.in. wykazanie realizacji w ostatnich pięciu latach co najmniej dwóch robót związanych z budową lub przebudową torowisk tramwajowych, oświetlenia, sieci wodociągowych i kanalizacji deszczowej.

Wadium i zabezpieczenia

Zamawiający wymaga od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 60 000 zł. Wadium może być wpłacone w pieniądzu lub w formie gwarancji bankowej bądź ubezpieczeniowej.

Znaczenie inwestycji

Budowa torów odstawczych wraz z nową siecią trakcyjną na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej to ważny krok w kierunku unowocześnienia infrastruktury komunikacji miejskiej w Elblągu. Projekt ma poprawić warunki obsługi i eksploatacji taboru, zwiększyć niezawodność kursowania tramwajów, a także podnieść standardy ekologiczne i eksploatacyjne systemu transportowego miasta.

To kolejny element kompleksowej modernizacji elbląskiej sieci tramwajowej, która realizowana jest dzięki środkom unijnym i ma istotne znaczenie dla rozwoju zrównoważonej mobilności w regionie.

Komentarze