Nowe pociągi dla metra w Turynie. Pierwszy skład już dostarczony
Gruppo Torinese Trasporti (GTT) poinformowało o dostarczeniu do nowej zajezdni w Collegno pierwszego z czterech nowoczesnych pociągów „Boa” typu Metropolis, które wzbogacą flotę turyńskiego metra.
Nowe jednostki zostały wyprodukowane przez firmę Alstom w zakładzie w Valenciennes Petite Forêt we Francji.
Rozkład jazdy:
- Jakie nowoczesne rozwiązania zastosowano w nowych pociągach „Boa” dostarczonych do metra w Turynie?
- W jaki sposób nowe składy przyczyniają się do poprawy dostępności i komfortu podróży dla pasażerów?
- Jakie działania podjęto w zakresie zrównoważonego rozwoju przy produkcji pociągów „Boa”?
Innowacja i komfort w jednym
Nowe składy „Boa” charakteryzują się czterema wagonami, co umożliwia swobodne przemieszczanie się pasażerów na całej długości pociągu. Pociągi oferują zwiększony komfort podróży, a ich wnętrze wyposażono w:
- nowoczesne oświetlenie liniowe LED,
- systemy informacyjne w formie ekranów multimedialnych i komunikatów głosowych,
- dedykowane przestrzenie dla osób o ograniczonej mobilności,
- system monitoringu wizyjnego połączony w czasie rzeczywistym z centrum dowodzenia.
Gotowe na automatyzację
Nowe jednostki zostaną zintegrowane z nowoczesnym systemem automatyzacji i sygnalizacji CBTC (Communication Based Train Control), który jest obecnie w trakcie wdrażania. Dzięki temu możliwa będzie większa częstotliwość kursowania oraz poprawa bezpieczeństwa i punktualności przejazdów.
Ekologia i efektywność
Producent – firma Alstom – podkreśla, że aż 96% materiałów użytych do budowy nowych pociągów jest nadających się do recyklingu, co wpisuje się w europejskie cele zrównoważonego rozwoju. Dodatkowo, pojazdy są wyposażone w silniki wysokiej wydajności energetycznej, które zmniejszają zużycie energii i wpływ eksploatacji na środowisko.
Nowe pociągi „Boa” są wyrazem dążenia GTT do zapewnienia nowoczesnej, dostępnej i przyjaznej środowisku komunikacji miejskiej. Wraz z wdrożeniem nowego systemu sterowania ruchem, pociągi te odegrają istotną rolę w dalszym rozwoju metra w Turynie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze