Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowa trasa tramwajowa w Poznaniu. Ma być ułatwieniem dla mieszkańców

infotram
04.12.2024 15:45
0 Komentarzy

Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM) ogłosiła przetarg na budowę torowiska tramwajowego na ul. Ratajczaka na odcinku od ul. Św. Marcin do ul. Królowej Jadwigi.

Nowa trasa ma ułatwić mieszkańcom Wildy i Dębca dojazd do centrum miasta.

Spis treści:

  1. Jakie elementy infrastruktury, oprócz torowiska tramwajowego, mają zostać wybudowane w ramach inwestycji na ul. Ratajczaka?
  2. W jaki sposób nowa trasa tramwajowa wpłynie na komunikację między południową a północną częścią Poznania?
  3. Jakie są potencjalne przyczyny unieważnienia przetargu na budowę torowiska tramwajowego na ul. Ratajczaka?
Tramwaj na ul. Ratajczak
Tramwaj na ul. Ratajczaka/wiz. PIM

Kolejny etap projektu

Inwestycja jest częścią drugiego etapu projektu Program Centrum. W trakcie wcześniejszych prac położono torowisko na ul. Ratajczaka pomiędzy ul. Św. Marcin i ul. 27 Grudnia. W ramach kolejnej odsłony inwestycji wybrany w przetargu wykonawca, oprócz zbudowania linii tramwajowej, wykona roboty związane z budową sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz wybuduje nowe drogi rowerowe i chodniki.

Budowa trasy tramwajowej ma ułatwić mieszkańcom poznańskiej Wildy i Dębca przejazd do centrum miasta.

„Nowa trasa będzie również dodatkową osią komunikacyjną w relacji południe-północ Poznania po wybudowaniu prawoskrętu dla tramwajów z ul. 27 Grudnia w Mielżyńskiego, a w dalszej perspektywie połączenia tramwajowego z Garbar w stronę Naramowic” – zaznaczono w komunikacie PIM.

Dodano, że włączenie nowego torowiska w sieć linii tramwajowych wymaga przebudowy skrzyżowania ul. Królowej Jadwigi, Niezłomnych, Matyi i Wierzbięcice. Według zapowiedzi w efekcie znikną schody prowadzące w trzech miejscach do przejścia podziemnego, a dojście na przystanek Wierzbięcice będzie możliwe dzięki nowemu, naziemnemu przejściu dla pieszych z przejazdem rowerowym.

Wraz z inwestycją ruch na ul. Ratajczaka ma zostać uspokojony: odcinek od ul. Św. Marcin do skrzyżowania z ul. Ogrodową i Powstańców Wielkopolskich będzie strefą zamieszkania. „Po obu stronach ulicy na tym fragmencie przewidziano symetryczne przestrzenie obsadzone drzewami i zielenią niską. Będzie to ciąg z ogródkami i miejscami postojowymi utrzymany w klimacie zielonej alei” – opisano w komunikacie PIM.

Dodatkowo, w strefie zamieszkania, pomiędzy ul. Św. Marcin a ul. Ogrodową i Powstańców Wielkopolskich, planowany jest bezprogowy układ kamiennej nawierzchni, która ma nawiązywać wzorem do przebudowanego już odcinka ul. Św. Marcin.

Poznański magistrat poinformował, że na 10 grudnia, na godz. 17, w sali sesyjnej urzędu miasta zaplanowano spotkanie przedstawicieli samorządu i PIM z mieszkańcami. Rozmowy mają dotyczyć budowy trasy tramwajowej w ulicy Ratajczaka.

W publikacji o przetargu podano, że samorząd Poznania ubiega się o dofinansowanie projektu w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027.

Spółka PIM zastrzegła, że może unieważnić postępowanie, w przypadku gdy cena najkorzystniejszej oferty będzie przewyższała kwotę, jaką samorząd lub Aquanet S.A. zamierzają przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji. Postępowanie może zostać unieważnione również w przypadku, gdy zamawiający nie otrzyma planowanego wsparcia finansowego.

Oferty w postępowaniu będą przyjmowane do 10 stycznia.(PAP)

Komentarze