Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Newag przed szansą na budowę kolejnych składów metra

infotram
19.07.2023 19:45
0 Komentarzy

Zarząd NEWAG S.A. poinformował w komunikacie giełdowym, iż w dniu dzisiejszym (19 lipca 2023 roku) konsorcjum pod nazwą „SIMETRO” powołane przez nowosądecką firmę, Siemens Mobility Austria GmbH z siedzibą w Wiedniu oraz Siemens Mobility EOOD z siedzibą w Sofii zawarło umowę z Metropolitan EAD z siedzibą w Sofii.

Zakres przedmiotu umowy obejmuje dostawę 8 trójczłonowych pojazdów metra, przeprowadzenie szkoleń oraz dostawę oprzyrządowania.

Kolejne Inspiro

Klientowi zaoferowano dostawę pojazdów bazujących na platformie „Inspiro”.
Łączna wartość całego przedmiotu umowy wynosi 134 550 240,00 BGN (304 971 573,98 PLN według kursu średniego NBP na dzień poprzedzający dzień zawarcia Umowy) netto.
Szacunkowa wartość prac przypadających na Newag w ramach całego przedmiotu umowy wynosi 49 560 736,00 BGN (112 334 364,22 PLN według kursu średniego NBP na dzień poprzedzający dzień zawarcia Umowy) netto.
Zakres prac przypadający na Newag obejmuje projektowanie oraz montaż pojazdów w zakładzie Spółki, dostawę do klienta oraz usługi serwisowe w okresie gwarancji.
Dostawa pojazdów będzie zrealizowana w terminie 36 miesięcy od wejścia w życie umowy.
Konsorcjum udzieli 3 letniej gwarancji jakości na każdy z dostarczanych pojazdów.
Umowa wejdzie w życie pod warunkiem uzyskania przez klienta jej finansowania i poinformowania konsorcjum o tym fakcie, który powinien ziścić się w ciągu 3 miesięcy od podpisania umowy.
Przypomnijmy, że w marcu 2016 roku operator sofijskiego metra – Metropolitan EAD zlecił konsorcjum składającemu się z polskiego producenta pojazdów szynowych NEWAG i firmy Siemens Mobility wyposażenie nowej linii metra 3 w stolicy Bułgarii.
Łącznie dostarczonych zostało 30 składów.

Nowe pojazdy bazują na platformie Inspiro, czyli takiej jak w pojazdach dostarczonych dla Metra Warszawskiego. Różnić je będzie, m.in. zamontowanie odbieraków prądu, ponieważ pojazdy te przeznaczone będą zarówno do jazdy w tunelach jak i na powierzchni.

Komentarze