Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Na ul. Pomorskiej we Wrocławiu brakuje jeszcze fragmentu torowiska

infotram
06.02.2024 12:45
0 Komentarzy

Trwa gruntowny, historyczny remont ul. Pomorskiej. Wrocławskie Inwestycje tłumaczą, że najtrudniejsze prace sieciowe na głębokości już zostały zakończone. Brakuje jeszcze fragmentu torowiska.

Będą też prowadzone prace naziemne. Kiedy planowane jest zakończenie przebudowy?

Gruntowna przebudowa

Trwa gruntowna przebudowa mocno wyeksploatowanej ul. Pomorskiej i pl. Staszica. Obejmuje ona ok. 1 km jezdni i szyn tramwajowych. W ramach inwestycji powstanie także 6 km nowych chodników i ponad 2 km tras dla rowerzystów. Będą nowe przejazdy i przejścia przez jezdnię, wyniesione przystanki dla pasażerów komunikacji, pojawi się też zieleń.

Remont rozpoczął się w sierpniu 2022 roku, a całe przedsięwzięcie to wielkie zadanie. Wyzwaniem była m.in. wymiana starych sieci podziemnych. 

Trwa gruntowny, historyczny remont ul. Pomorskiej. Wrocławskie Inwestycje tłumaczą, że najtrudniejsze prace sieciowe na głębokości już zostały zakończone. Brakuje jeszcze fragmentu torowiska.
Remont ul. Pomorskiej we Wrocławiu/foto: wroclaw.pl

– Najtrudniejsze podziemne prace sieciowe już zostały zakończone. Przebudowaliśmy nieruszane od XIX wieku sieci podziemne, co było dużym wyzwaniem – powiedział Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Prace koncentrują się obecnie na:

  • chodnikach – otwarty front do ul. Nobla – na budowę zjeżdżają już kraty do świetlików, pierwsze odcinki są już otwarte;
  • torowisku w rejonie placu Strzeleckiego – pod namiotem łączone są szyny. W trakcie robót ujawniła się awaria na sieci wodociągowej. 

– MPWiK przystąpiło już do naprawy, która potrwa około miesiąca ze względu na duży zakres prac. W tym miejscu zostaną wymienione rury. By zachować ciągłość dostaw wody, MPWiK wykonało by-pass, czyli rurociąg tymczasowy – wyjaśnia Martyna Bańcerek, rzeczniczka prasowa MPWiK we Wrocławiu.

Jak dopisze pogoda, będą realizowane warstwy podbudowy pod jezdnię. Są trudności z pozyskaniem kostki kamiennej do wypełnienia torowiska (wymóg konserwatora w zamian za jezdnie asfaltowe) – zużyto wszystko, co pasowało z rozbiórki starej nawierzchni i co było w magazynie ZDIUM.

– Jeżeli chodzi o ten ostatni punkt, trwają rozmowy z konserwatorem zabytków – dodaje Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. 

Planowane zakończenie prac: koniec maja 2024 r. Koszt inwestycji to 66 mln zł. Jest ona współfinansowana z Polskiego Ładu.

Komentarze