MPK Wrocław zakończyło dwie ważne inwestycje torowe
MPK Wrocław poinformowało o zakończeniu dwóch ważnych inwestycji torowych. To remont torów na Powstańców Śląskich i wymianę rozjazdu na Podwalu.
Teraz czas na podsumowanie.
Remont w ciągu ul. Powstańców Śląskich
Remont przejazdu w ciągu ul. Powstańców Śląskich na wysokości skrzyżowania z Kutnowską był jak do tej pory jednym z najważniejszych tegorocznych zadań #TORYwolucji. Inwestycja polegała przede wszystkim na wymianie szyn na obu torach – by jazda była tam szybsza, wygodniejsza i bezpieczniejsza. Zadbano również o komfort pasażerów autobusów i kierowców samochodów – układając nową, równą, solidną, betonową nawierzchnię. Poprawiono też stan przejścia przez torowisko i przejazdu rowerowego przy przystanku „Orla”. To wszystko udało się zrobić przy utrzymaniu ruchu przez większość czasu – dzięki specjalnym tymczasowym rozjazdom tramwaje kursowały tam bowiem wahadłowo po jednym torze. Prace kosztowały prawie 1,9 miliona złotych.
Remont na Podwalu
Na Podwalu wymieniono rozjazd przed skrzyżowaniem z ul. Sądową, od strony placu Orląt Lwowskich. Zainstalowano elektrycznie sterowaną zwrotnicę, co ułatwi motorniczym jej przestawianie. Urządzenie jest też odwodnione i ogrzewane – a to oznacza większą niezawodność zimową porą. Torowisko biegnie środkiem jezdni – kierowcy na pewno więc docenią wyrównaną nawierzchnię jego zabudowy. Z tej trasy korzystać będą w przyszłości tramwaje kursujące Trasą Autobusowo-Tramwajową z Nowego Dworu. Prace kosztowały ponad 1,2 miliona złotych.
To nie koniec
Oczywiście to, że ukończyliśmy część prowadzonych przez nas remontów nie oznacza, że osiądziemy teraz na laurach i będziemy cieszyć się wypoczynkiem. Mamy jeszcze wiele do zrobienia, więc od razu zabieramy się za kolejne zadania. Trwa właśnie wymiana łuków na ul. Nowy Świat, przed przystankiem „Rynek”. Korzystamy z tego, że trasa jest zamknięta z powodu przebudowy mostów Pomorskich – i, nie powodując dodatkowych utrudnień w komunikacji tramwajowej, układamy 126 metrów nowych szyn, by poprawić parametry tego obciążonego na co dzień torowiska – podał rzecznik prasowy MPK Wrocław Bartosz Naskręski.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze