MPK Wrocław wyremontuje łuki tramwajowe. Będą utrudnienia
Od soboty, 6 września 2025 r., MPK Wrocław rozpoczyna remont łuków torowiska na ul. Tarnogajskiej. Prace obejmą skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Klimasa.
Inwestycja obejmuje m.in. modernizację przejazdu drogowo–torowego, przebudowę peronów przystankowych „Tarnogajska” oraz odnowienie przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych.
Rozkład jazdy:
- Jak długo potrwa remont łuków torowiska na ul. Tarnogajskiej i jakie prace obejmuje?
- W jaki sposób zmieni się organizacja ruchu dla kierowców na al. Armii Krajowej i ul. Klimasa w czasie robót?
- Jakie najważniejsze korzyści dla pasażerów i kierowców przyniesie zakończenie inwestycji na Tarnogajskiej?
Organizacja ruchu i komunikacji
Roboty potrwają do początku października i są prowadzone w tym samym czasie, co prace na Bardzkiej – tak, aby uniknąć podwójnego wyłączania ruchu tramwajowego w tym rejonie miasta.
- Utrudnienia dla kierowców
- al. Armii Krajowej – od 6 do 11 września ruch prowadzony jedną jezdnią w obu kierunkach, druga jezdnia wyłączona.
- ul. Klimasa – od 6 do 13 września brak przejazdu na wprost przez skrzyżowanie z Tarnogajską. Objazd możliwy m.in. ulicami Gazową, Międzyleską i Łagiewnicką.
- Dodatkowo, na ul. Klimasa (rejon postoju taxi i progów zwalniających) obowiązuje zakaz parkowania – teren przeznaczono na tymczasowy przystanek.
- Zmiany w komunikacji autobusowej
Wszystkie linie jadące do Tarnogaju są utrzymane, jednak część przystanków zostaje przeniesiona, a trasy linii ulega zmianie.
- 124 – w kierunku „Księże Wielkie” kursuje objazdem przez ul. Łagiewnicką i Klimasa, omijając przystanek Tarnogajska; w kierunku „Wrocław Nowy Dwór (P + R)” objazdem przez ul. Międzyleską i Klimasa, omijając pętlę Tarnogaj.
- 125 – w kierunku „Brochów” kursuje objazdem przez ul. Łagiewnicką i Klimasa, omijając przystanek Tarnogajska; w kierunku „Tyniecka” objazdem przez ul. Międzyleską i Klimasa, omijając pętlę Tarnogaj.
- 134 – zmiana lokalizacji przystanków („Nyska” w obu kierunkach i „Tarnogajska” w kierunku „Księże Wielkie”).
- 143 – w obu kierunkach objazd przez ul. Bardzką i Armii Krajowej.
- 245 – w kierunku „Bieńkowice” kursuje objazdem przez ul. Łagiewnicką i Klimasa, omijając przystanek Tarnogajska; w kierunku „Pracze Odrzańskie” objazdem przez ul. Międzyleską i Klimasa, omijając pętlę Tarnogaj.
- 708 – w kierunku „Tarnogaj” kursuje objazdem przez ul. Łagiewnicką i Klimasa, nadal obsługuje pętlę Tarnogaj; w kierunku „Dworzec Główny” kursuje objazdem przez ul. Międzyleską i Klimasa (dla linii nie ma przystanku „Gazowa” na skrzyżowaniu Międzyleskiej i Gazowej).
Przesunięte przystanki:
- Kamienna, Bardzka – przesunięty z powodu budowy buspasa na Bardzkiej.
- Nyska – uruchomiony został nowy przystanek tymczasowy; przystanek po drugiej stronie ulicy został przesunięty.
- Gazowa – przeniesiony przed skrzyżowanie.
- Klimasa – przeniesiony na ul. Klimasa, przed skrzyżowaniem.
- Tarnogajska – zmiana lokalizacji, za skrzyżowaniem.
Szczegóły dotyczące tymczasowych przystanków i numerów słupków dostępne są w komunikatach na stronie MPK. Dodatkowo spółka prowadzi akcję informacyjną – w tym ulotkową i plakatową – w rejonie prowadzonych prac oraz w miejscach objazdów, aby każdy pasażer mógł łatwo odnaleźć się w nowej organizacji ruchu.
Założenia inwestycji
Dzięki prowadzonym pracom, kierowcy i pasażerowie zyskają:
- nowoczesne, wygodne perony z nowym wyposażeniem,
- odnowione przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe,
- lepsze bezpieczeństwo i płynność ruchu na całym ciągu komunikacyjnym.
Prace na Tarnogajskiej prowadzone są równolegle z inwestycją na Bardzkiej, aby ograniczyć uciążliwości i skrócić czas wyłączeń tramwajowych w tej części miasta. Dzięki temu pasażerowie szybciej skorzystają z w pełni przebudowanej i bezpiecznej trasy. Łączny koszt prac to ponad 4,1 mln zł.
Komentarze