Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Wrocław wybrało wykonawcę przebudowy newralgicznego przejazdu tramwajowego

infotram
14.04.2025 14:30
0 Komentarzy

10 kwietnia 2025 roku MPK Wrocław podpisało umowę z wykonawcą wyłonionym w przetargu na modernizację przejazdu drogowego w torowisku przy skrzyżowaniu ulic Oławskiej i Podwale.

Umowę zawarto z firmą GM Roads Polska Sp. z o.o., która zaoferowała najlepsze warunki realizacji. .

Rozkład jazdy:

  1. Jakie prace obejmuje modernizacja przejazdu drogowego w torowisku przy skrzyżowaniu ulic Oławskiej i Podwale we Wrocławiu?
  2. Kto wygrał przetarg na realizację inwestycji i jakie były główne kryteria wyboru wykonawcy?
  3. Jaki jest harmonogram realizacji prac i kiedy planowane jest zakończenie inwestycji?

Trzy oferty

Przetarg ogłoszono przez MPK Wrocław w imieniu Gminy Wrocław pod koniec lutego 2025 roku. To wrocławskie zamówienie obejmowało wykonanie kompleksowej modernizacji przejazdu drogowego w torowisku tramwajowym w formule „projektuj i buduj”. Zakres robót dotyczył skrzyżowania ulic Oławskiej i Podwale – miejsca o dużym natężeniu ruchu zarówno tramwajowego, jak i drogowego. Celem zadania jest poprawa bezpieczeństwa oraz trwałości infrastruktury torowej.

Zamówienie obejmuje prace projektowe, opracowanie dokumentacji wykonawczej i realizację prac budowlanych w ciągu 105 dni od podpisania umowy. Wartość zamówienia wynosi 1.956.751,49 PLN brutto. Projekt nie jest finansowany z funduszy UE, a zamawiający stosował przepisy dyrektywy 2014/24/UE.

W postępowaniu złożono trzy oferty, z czego dwie zostały ocenione, a jedna – Laubres Sp. z o.o. – odrzucona z przyczyn formalnych (art. 226 ust. 1 pkt 5 Pzp). Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma GM Roads Polska Sp. z o.o., uzyskując maksymalne 100 punktów: 60 w kryterium ceny oraz 40 za 60-miesięczny okres gwarancji. W przeliczeniu, oferta opiewała na 1.590.854,87 PLN netto – co oznacza, że cena brutto wynosi 1.956.751,49 PLN, przy stawce VAT 23%.

Konsorcjum firm Zakład Sieci i Zasilania Sp. z o.o. (lider) oraz KZN Rail Sp. z o.o. (partner) zdobyło 94,54 pkt – oferując zbliżoną gwarancję, lecz wyższą cenę. Ostatecznie zdecydowały więc detale w zakresie wyceny.

Decyzja została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

cena – 60%

okres gwarancji – 40%

Trochę techniki

Zamówienie obejmuje projekt i realizację nowej nawierzchni przejazdu w torowisku, z uwzględnieniem współczesnych standardów trwałości i bezpieczeństwa dla pojazdów szynowych i samochodów. Modernizacja będzie prowadzona z zastosowaniem nowoczesnych rozwiązań inżynieryjnych oraz materiałów gwarantujących odporność na zużycie mechaniczne i czynniki atmosferyczne. Zakres uwzględnia także koordynację z ruchem drogowym i zapewnienie bezpieczeństwa użytkowników przez cały czas realizacji.

Zgodnie z umową, prace mają zakończyć się do końca lipca 2025 roku. Więcej informacji dostępnych na stronie przetargowej MPK Wrocław:
https://mpk-wroclaw.logintrade.net/zapytania_email,186337,0d4d1f3a212766fd1a9ed9f21e11673f.html

Komentarze