MPK Kraków zakończyło modernizację hali SO2 w zajezdni tramwajowej Nowa Huta
21 października odbyło się oficjalne otwarcie po modernizacji hali SO2 w zajezdni tramwajowej Nowa Huta. W wydarzeniu uczestniczył zastępca prezydenta Krakowa Stanisław Kracik.
Oddanie do użytku zmodernizowanego obiektu zamyka kilkuletni proces modernizacji całej zajezdni przy ul. Ujastek, należącej do MPK SA w Krakowie.
Rozkład jazdy:
- Jakie prace zostały wykonane podczas modernizacji hali SO2 w zajezdni tramwajowej Nowa Huta?
- W jaki sposób przebudowana hala została dostosowana do obsługi nowych tramwajów dwukierunkowych?
- Jakie ekologiczne rozwiązania zastosowano w zajezdni, aby ograniczyć jej wpływ na środowisko?
Hala dostosowana do nowoczesnych tramwajów
Celem przebudowy hali SO2 było dostosowanie jej do współczesnych standardów technicznych i użytkowych, a także przygotowanie do obsługi nowo zamówionych tramwajów dwukierunkowych. Przypomnijmy, że w sierpniu miasto podpisało z firmą PESA Bydgoszcz umowę na dostawę 30 niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych, z których pierwszy ma pojawić się w Krakowie na początku 2028 roku.
Zmodernizowana hala będzie jednak wykorzystywana do obsługi wszystkich typów tramwajów eksploatowanych przez MPK. W obiekcie wykonywane będą prace serwisowe, w tym wymiana silników, przetwornic, kontenerów dachowych, naprawy wózków, elementów podzespołów, drobne naprawy powypadkowe oraz nakładanie reklam.
Zakres prac modernizacyjnych
Modernizacja hali SO2 rozpoczęła się 4 stycznia 2021 roku. W jej ramach powstała również nowa wiata dla tramwajów z infrastrukturą wewnętrzną, przebudowano układ torowy i zagospodarowano teren – wybudowano drogi wewnętrzne, ścieżki piesze i plac manewrowy.
Na dachu hali zamontowano kable grzewcze, które zapobiegają gromadzeniu się śniegu i lodu. Zainstalowano również moduły fotowoltaiczne, a pod ziemią – zbiornik retencyjny na wodę deszczową, co zwiększy efektywność energetyczną i ograniczy wpływ zajezdni na środowisko.
Kompleksowa modernizacja zajezdni Nowa Huta
W ostatnich latach zajezdnia przeszła szeroką przebudowę, obejmującą między innymi:
- budowę nowoczesnej hali obsługi codziennej z myjnią, która wykorzystuje wyłącznie wodę deszczową i może pomieścić dziewięć tramwajów,
- budowę nowej hali tokarki podtorowej, umożliwiającej profesjonalną obsługę wszystkich typów pojazdów,
- modernizację wjazdów i wyjazdów z zajezdni,
- budowę 12 dodatkowych torów postojowych, co zwiększyło przepustowość obiektu,
- utworzenie nowych pomieszczeń socjalnych dla pracowników.
Ekologiczna i nowoczesna zajezdnia
Zmodernizowana zajezdnia Nowa Huta stała się przykładem inwestycji łączącej nowoczesność z ekologicznym podejściem. Dzięki zastosowaniu paneli fotowoltaicznych i systemów retencji wody ograniczono koszty eksploatacji oraz emisję zanieczyszczeń.
Modernizacja poprawiła również komfort i bezpieczeństwo pracy motorniczych i serwisantów, a pasażerom zapewni bardziej niezawodny i ekologiczny tabor. Zakończenie modernizacji hali SO2 stanowi symboliczny finał transformacji jednej z najważniejszych baz technicznych komunikacji miejskiej w Krakowie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze