Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Moderusy Gamma w zmodernizowanej zajezdni Chocianowice

infotram
21.09.2021 07:15
0 Komentarzy
Ma 120 lat i wreszcie doczekała się kompleksowej modernizacji. Podpisana została umowa na remont łódzkiej zajezdni Chocianowice. Zbudowano ją w 1901 roku, początkowo obsługiwała tylko trasę do Pabianic, dowożąc mieszkańców podmiejskich terenów do fabryk i zakładów w centrum Łodzi.

– Plan mamy taki, by 120-letnią zajezdnię MPK Łódź zmodernizować do końca 2023 r. Cieszę się, że przeszliśmy wszystkie procedury przetargowe i udało nam się wybrać wykonawcę inwestycji. Dziś podpiszemy umowę z firmą Budimex na kwotę ponad 136 mln złotych. Przed nami duży i ważny projekt. Odnowiona zajezdnia to miejsce, do którego trafi 30 tramwajów Moderus Gamma, których produkcja rozpocznie się w ciągu najbliższych miesięcy. Ten model był trzykrotnie nagradzany za wygląd na największych targach kolejowych. Tramwaje będą niskopodłogowe, w pełni klimatyzowane, dostosowane do osób z niepełnosprawnościami – mówi Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Łodzi.

Co w ramach prac?

W ramach inwestycji zostanie odnowiona elewacja budynku, odtworzona zostanie jego pierwotna forma i architektoniczne detale. Ponadto pojawią się stylizowane bramy wjazdowe i nowa stolarka okienna, a wnętrze hali zostanie wzbogacone szeregiem wyeksponowanych we wnętrzu dźwigarów z drewna.

Zakres prac obejmuje również wymianę torowisk i sieci trakcyjnej, przebudowę układu zasilania wraz ze stacją transformatorową. Ponadto remont istniejącej remizy tramwajowej oraz budowę nowej, dwutorowej części hali do obsługi taboru oraz budynku portierni, budowę nowego układu drogowego i oświetlenia. Nowy układ torowy umożliwi manewrowanie wagonami bez konieczności wyjeżdżania nimi poza teren zajezdni.

– Jesteśmy największą firmą budowlaną w Polsce i jestem przekonany, że mimo obecnych trudności rynkowych takich jak np. wzrost kosztów materiałów budowlanych, podołamy temu zadaniu. Mamy potencjał, będziemy też korzystali z know-how oraz środków naszego partnera, jakim jest Mostostal Kraków. Mamy doświadczenie, choćby z budowy zajezdni w Krakowie czy Olsztynie – mówi Marek Janowski, dyrektor ds. handlowych Budimex S.A.

Marcin Głowa, dyrektor Rejonu 4 Oddziału Centralnego w Dywizji Budownictwa Ogólnego Budimex S.A. dodaje: – Cieszymy się, że udało się nam podpisać tę umowę. To duże wyzwanie, gdyż prace będziemy prowadzili w zajezdni, która przez cały czas obsługuje tramwaje. Jesteśmy przygotowani, mamy zespół doświadczonych pracowników, którzy już pracują nad przygotowaniem produkcji i realizacją zadania zgodnie z założeniami.

Powierzchnia użytkowa po rozbudowie i modernizacji hali to 5,3 tys. mkw. Prace infrastrukturalne prowadzone będą na terenie zajezdni, który obejmuje ok. 7,4 ha.

Wartość prac wynosi 136,2 mln zł brutto. Inwestycja prowadzona jest w formule „buduj” i finansowana jest w części ze środków Unii Europejskiej.

Komentarze