Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Moderusy Gamma dla MPK Łódź okazały się droższe

infotram
16.01.2024 11:45
0 Komentarzy

Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi zapłacił za 30 Moderusów Gamma więcej niż pierwotnie zakładano.

Wynagrodzenie dla firmy Modertrans wzrosło o 10 747 373,66 zł brutto.

Dlaczego drożej?

Jak podano w uzasadnieniu konieczność modyfikacji spowodowana była okolicznościami, których instytucje zamawiające/podmioty zamawiające, działające z należytą starannością, nie mogły przewidzieć.

Wykonawca wystąpił do zamawiającego z wnioskiem w sprawie zmiany umowy w zakresie podwyższenia wynagrodzenia. Argumentował je faktem iż, z uwagi na skutki epidemii COVID – 19 oraz utrzymujący się przez dłuższy czas proces wzrostu cen w gospodarce narodowej, który spowodował znaczne osłabienie złotego. Sytuacji tej nie mógł przewidzieć ani zamawiający ani Wykonawca. W uzasadnieniu faktyczno-prawnym wykonawca szczegółowo wniósł, iż przygotowując ofertę uwzględnił w niej wycenę realizacji przedmiotu zamówienia uwzględniając ceny rynkowe oraz możliwe do przewidzenia na tamten czas zmiany kosztów jego wykonania na dzień 23 października 2019 roku, tj. datę złożenia oferty. Od daty złożenia oferty do dnia wystąpienia z roszczeniem nastąpił m.in. znaczący wzrost cen.

Pierwotnie wartość zamówienia określono na 218 307 200.00 PLN netto. Po modyfikacjach kwota ta wzrosła do 227 044 902.16 PLN netto.

Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi zapłacił za 30 Moderusów Gamma więcej niż pierwotnie zakładano.
Moderus Gamma dla Łodzi/foto: UM Łódź

Ostatni Moderus Gamma został dostarczony do Łodzi w połowie grudnia 2023 roku.

Tramwaj Moderus Gamma LF 06 AC to konstrukcja pięcioczłonowa (w 85% niskopodłogowa). Zastosowano w nim 4 wózki – dwa sztywne i dwa skrętne, które można stosować wymiennie. Dzięki zastosowaniu wszystkich osi napędowych uzyskano optymalne właściwości biegowe pojazdu, ze zdecydowanie mniejszą tendencją do poślizgów. Pojazd posiada pięć par dwuskrzydłowych drzwi. Przedział pasażerski jest w pełni klimatyzowany, projekt wnętrza został wykonany w jasnych barwach, a oświetlenie w technologii led. Tramwaj jest wyposażony w rampę dla wózków inwalidzkich. W kabinie motorniczego znajduje się komfortowy fotel pneumatyczny. Najważniejsze elementy sterujące pojazdem są wbudowane w podłokietniki.

Komentarze